نماينده اروميه در واکنش به حاشيه¬هاي سفر نخست وزير ارمنستان :

قره باغ خاک اسلام و جمهوری آذربایجان است

قره باغ خاک اسلام  و جمهوری آذربایجان است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قره باغ خاک اسلام و جمهوری آذربایجان است گفت: رهبر انقلاب پیش از این به صورت رسمی اعلام موضع فرموده اند که “قره باغ خاک اسلام است” و سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اشغال قره باغ بر همین اصل استوار است.
“هادی بهادری” در واکنش به حاشیه های سفر نخست وزیر ارمنستان به کشورمان در باشگاه “آرارات” در تهران، تاکید کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب پیش از این به طور رسمی اعلام شده است. قره باغ خاک اسلام و جمهوری آذربایجان است و ارمنستان باید به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام بگذارد.
وی افزود: دولت به دنبال گسترش روابط سیاسی به خصوص با کشورهای همسایه و مقابله با سیاست های امریکا در منطقه است، دولت به همین جهت دنبال تنش زدایی از روابط خارجی است و از این سبب ایران بعد از قضایای برجام این سیاست را فعال تر پیگیری می کند تا با تمام همسایگان تعاملات سازنده داشته باشد. در اختلافات اخیر پاکستان و هندوستان هم ایران اعلام کرده آماده است میانجیگری کند و این سیاست در خصوص دیگر کشورها هم حاکم است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این موضوع خاص یک تضاد در سیاست رسمی کشور اتفاق افتاده است و ما از طرفی می گوییم جمهوری اسلامی ایران از همه ملت های مسلمان حمایت می کند و مرزی در این امر نمی شناسد، از طرفی دیگر هم چنین اتفاقی با حضور نخست وزیر ارمنستان در پایتخت کشور اتفاق می افتد. قطعاً سیاست های مقطعی نباید بر سیاست های اصولی کشور اثرگذار باشد.بهادری تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اشغال قره باغ بر موضع اصولی مقام معظم رهبری استوار است.
وی گفت: ما بر همین اساس از مسلمانان مظلوم قره باغ دفاع کرده و خواهیم کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عین اینکه وزارت خارجه نباید اجاره دهد به اختلافات جدید دامن زده شود و ایران مایل نیست ارتباط خوب بین ایران و جمهوری آذربایجان تحت تاثیر قرار گیرد.بهادری با اشاره به هم زمانی سفر نخست وزیر ارمنستان با زمان قتل عام مسلمانان در قره باغ به ایران، افزود: به نظر من زمان این سفر مناسب نبود و باید در زمان دیگری انجام می گرفت. ما به خاطر همجواری و مرز مشترک با ارمنستان طبیعی است که ارتباط داشته باشیم، اما این ارتباطات با لحاظ سیاست_های رسمی و اصولی کشور باشد.نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلام خاطرنشان کرد: ما در مجلس وزیر امور خارجه را مورد سوال قرار خواهیم داد و وزارت خارجه باید پاسخ دهد که چرا این اتفاق در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سیاست رسمی کشور افتاده است.بهادری گفت: وقتی می گوییم قره باغ خاک اسلام است، یعنی در دفاع از مسلمانان مرزی وجود ندارد و ما اعتقاد دینی داریم که باید از حق مسلمانان در قره باغ یا هر منطقه ای دیگر دفاع کنیم.وی تاکید کرد: نباید به کسانی که مساجد مسلمانان در قره باغ را به اسطبل تبدیل کرده بودند اجازه چنین رفتاری آن هم در داخل جمهوری اسلامی ایران داده می شد.بهادری در پایان گفت: در عالم سیاست باید سعی شود در عین رعایت اصول اساسی یک سری مذاکراتی هم که قرار است انجام شود، به انجام برسد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


1 × یک =