سرپرست فرماندهي مرزباني استان:

قاچاق احشام در آذربایجان غربی به صفر رسیده است

قاچاق احشام در آذربایجان غربی به صفر رسیده است

گروه گزارش: سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌‌غربی گفت: مرزهای جمهوری اسلامی با تسلط کامل مرزبانی تحت پوشش و رصد اطلاعاتی و کنترلی است و هرنوع تحرک و تعرض را باشدیدترین وضع و قدرت عظیم جمهوری اسلامی پاسخگو خواهیم بود.
به گزارش آرازآذربایجان ، سرهنگ فردین پیری در نشست خبری با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی به عنوان جزیره ثبات در منطقه می درخشد، اظهار داشت: علی رغم سرمایه_گذاری های گسترده ای که دشمنان در مقوله های نظامی و جنگ نرم و تحریک، تجمیع و تجهیز گروهک ها انجام می دهند به لطف خداوند متعال، حمایت مردم و فرماندهی مقام معظم رهبری شاهد امنیت پایدار در سطح منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه امنیت موضوعی نسبی است خاطرنشان کرد: امنیت سازی بر عهده مردم هست و نگه داشتن و ترمیم آن بر عهده دستگاه_های امنیتی است و هیچ کشوری تا زمانی که امنیت داخلی آن تامین نشده باشد نمی تواند در امنیت منطقه ای و خارجی نقش پذیری داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه هر روزه بر علم و فناوری افزوده می شود و کشورها به سمت صنعتی و فرا صنعتی حرکت می کنند، تصریح کرد: با پیشرفت علم و فناوری مرزبانی یک تخصص هست که در عرصه های دیپلماسی، حقوق بین الملل، بحث تجهیزات نوین و آموزش های به روز و انواع تاکتیک های رزم آمادگی لازم را داشته باشد تا در فضای کنونی که تهدیدات به این گستردگی در اطراف کشور هست و یا تهدایدات داخلی که وجود دارد مقابله کند.
سرهنگ پیری به ماموریت بزرگ مرزبانی در امنیت عمومی که زیرساخت امنیت ملی بوده اشاره کرد و ابراز داشت: مرزبانی علاوه برحفاظت فیزیکی از مرز به عنوان تامین کننده اصلی در امنیت عمومی محسوب می شود که این امر با حمایت مرزنشینان که مرزبانان اصلی این نظام هستند و در کنار مرزبانی بوده و در ماموریت_ها مشارکت دارند محقق می شود.
وی یادآور شد: مرزبانی از حالت سلبی و سنتی که در گذشته بود خارج شده و با پیشرفت علوم مرزبانی با تشکیل اتاق های فکر و با بررسی موضوعات و تجزیه تحلیل آمارها سعی کرده به صورتی عمل کند که بحث پیشگیری بر درمان تقدم یابد و در حال حاضر اصل پیشگیری سرلوحه کار مرزبانی قرار دارد.
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌‌غربی پیشگیری اجتماعی، پیشگیری وضعی و پیشگیری فیزیکی یا فنی را از جمله وظایف مرزبانی اعلام کرد و افزود: در حوزه پیشگیری اجتماعی، مرزبانی با حضور در بین مردم با تشریح وظایف به دنبال آن هست تا مردم اهمیت مرزبانی را دانسته و جایگاه آن را درک کنند.
*مرزهای کشور با امکانات و تجهیزات اپتیکی والکترونیکی تحت کنترل کامل است
سرهنگ پیری ادامه داد: در حوزه پیشگیری وضعی در تمامی معابر و نوارمرزی خلاها را پوشش داده و تحت کنترل پاسگاه ها و برجک ها قرار گرفته و دوربین های مدرن اپتیکی و حرارتی تمام مرزها را به صورت ۲۴ ساعته رصد می کند و پهبادها و سنسورهای حرارتی به نحو احسن کنترل کامل نوار مرز را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه مرزهای جمهوری اسلامی با تسلط کامل مرزبانی تحت پوشش و رصد اطلاعاتی و کنترلی است و هرنوع تحرک و تعرض را باشدیدترین وضع و قدرت عظیم جمهوری اسلامی پاسخگو خواهیم بود، تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل آمارها و پایش نوار مرز و شناسایی خلاها و مناطق تهدیدزا تحت پوشش قرار دارد واگر تهدیدی وجود داشته به فرصت تبدیل کردیم.
سرهنگ پیری گفت: در حوزه پیشگیری فیزیکی یا فنی نیز با اعزام تیم های مقتدر با کلیه تجهیزات کامل و نیروهای آموزش دیده مجرب و مسلط به فنون جنگ های نوین هر روزه به صورت فیزیکی مرزها تحت کنترل می باشد و از تردد و قدرت نمایی دشمنان به نحو احسن پیشگیری شده است.
وی به آمار کشفیات طی سال ۹۷ اشاره و اعلام کرد: امسال طرح ریزی های عملیاتی خاصی را انجام دادیم و براساس تهدید و آسیب هر منطقه طرح های عملیاتی اجرا شده و با انسداد کامل مرز و اقدامات پیشگیرانه برخی مناطق کشفیات پایین آورده و پیشگیری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: امسال ۴۰۰ هزار لیتر سوخت در مرزهای استان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته و نیز با توجه به افزایش ۴۰ درصدی عملیات مرزی و اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش ۲۱ درصدی در کشفیات هستیم.
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌‌غربی از کاهش کشف ۴۵ درصدی اجناس دخانی در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۷۹ میلیون و ۸۵ هزار نخ اجناس دخانی در استان کشف شد که امسال این آمار به ۴۲ میلیون و ۷۶۰ هزار نخ رسیده است.سرهنگ پیری همچنین از کاهش ۹۲ درصدی کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۷۳ هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی در استان کشف شد که امسال این آمار به ۱۲ هزار قلم رسیده در نتیجه اقدامات پیشگیرانه محقق شده است.
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌‌غربی از افزایش ۷۱ درصدی کشفیات کیف و کفش و کاهش ۶۷ درصد کشف تجهیزات ماهواره‌ای در آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: امسال کشف مواد محترقه ۴۱ درصد افزایش و دارو ۲۹ درصد کاهش دارد و شاهد توقیف ۲۶۷ درصدی خودرو در مرزهای استان هستیم.
* قاچاق احشام در آذربایجان غربی به صفر رسیده است
وی از افزایش یک هزار و ۴۲۱ درصدی کشفیات قاچاق احشام در استان خبر داد و متذکر شد: این افزایش در اثر تفاوت قیمت گوشت در دو کشور و بحث سودجویی برخی افراد رخ داده که با توجه به حساسیت موضوع طی دو ماه اخیر با برخورد جدی که صورت گرفت قاچاق احشام در آذربایجان غربی به صفر رسیده است.
سرهنگ پیری با بیان اینکه در مجموع شاهد کاهش ۱۰ درصدی کشف مواد مخدر سنتی نسبت به سال گذشته بوده، اعلام کرد: طی ۱۱ ماهه تریاک ۷۱ درصد افزایش، هروئین ۴۲ درصد کاهش، حشیش یک هزار و ۴۱۴ درصد افزایش، گراس ۲۱ درصد کاهش، مرفین ۴۸درصد کاهش و شیشه ۹۹ درصد کاهش کشف داشته است.
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌‌غربی به ارزش ریالی کشفیات نیز اشاره و بیان کرد: ارزش ریالی کشفیات در سال گذشته ۷۸۹ میلیارد و ۶۴۳ هزار میلیون ریال بوده که امسال به ۸۳۰ میلیارد و ۲۲۹ هزار میلیون ریال رسیده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


× هفت = 42