فعالیت ۱۲۰ صندوق محله برای زنان روستایی در آذربایجان‌غربی

فعالیت ۱۲۰ صندوق محله برای زنان روستایی در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲۰ صندوق خرد محله زنان روستایی در این استان فعال است و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر از زنان روستایی این استان عضو این صندوق‌ها هستند.
علیرضا آخوندزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر صندوق حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر عضو فعال دارد تا با بهره‌مندی از خدمات صندوق‌های خرد محلات زنان روستایی معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی افزایش یابد.
وی اظهار داشت: برای توانمندسازی بانوان این استان ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات طی ۲ سال گذشته تاکنون به صندوق‌های خرد محلات زنان روستایی این استان پرداخت شده‌است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این میزان تسهلات در قالب ۱۱۸ فقره پرونده اشتغال‌زایی به متقاضیان در آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.
آخوندزاده ادامه داد: در مرحله نخست به هر نفر از اعضای درخواست کننده ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود و در مراحل بعدی نیز با توجه به اعتبار صندوق خرد، طی هر مرحله به اعضای آن تسهیلات اختصاص می‌یابد.
وی اظهار داشت: اعضای هر صندوق خرد محله زنان روستایی می‌توانند از تسهیلات صندوق خرد محلات بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: این صندوق‌ها ماهیت توسعه‌ دارد و علاوه بر تامین منابع مالی باعث توانمندسازی اجتماعی زنان روستایی می‌شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: بالابردن سطح معیشتی خانواده‌ها در روستاها و همچنین افزایش سطح درآمد خانوارهای روستایی از دیگر اهداف راه‌اندازی صندوق‌های خرد محله زنان روستایی است.
صندوق کارآفرینی امید بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


× هشت = 56