فرصت‌سوزی برای فرار سرمایه‌ها در آذربایجان‌غربی نابخشودنی است

فرصت‌سوزی برای فرار سرمایه‌ها در آذربایجان‌غربی  نابخشودنی است

گروه خبر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه برخی مدیران دغدغه جدی برای توسعه استان ندارند و فرصت‌سوزی برای توسعه و فراری دادن سرمایه‌ها از طریق بروکراسی اداری ظلم بزرگ و نابخشودنی است. به گزارش آراز آذربایجان، محمدمهدی شهریاری در جلسه کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی با اشاره به تصویب پروژه‌های جهش تولید به میزان ۵۵۰ میلیارد تومان در استان اظهار داشت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با وجود وعده‌هایی که داده در تخصیص سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کوتاهی می‌کند.
استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از تعلل و کم کاری برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی در حمایت از تولید و اشتغال گفت: متاسفانه برخی مدیران دغدغه جدی برای توسعه استان ندارند و فرصت‌سوزی برای توسعه و فراری دادن سرمایه‌ها از طریق بروکراسی اداری ظلم بزرگ و نابخشودنی است.
وی افزود: سهم واقعی استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است که متاسفانه به درستی تخصیص نیافته است.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به شاخص های مثبت اقتصادی استان از جمله رشد سرمایه گذاری، صادرات و محیط کسب و کار تصریح کرد: ظرفیت‌های استان بسیار بیشتر از شاخص های مثبت فعلی است و باید مدیران بیش از این تلاش کنند تا شاخص ها ارتقا یابد.
شهریاری با اشاره به رشد ۳۵ درصدی وصول مالیات بویژه مالیات مشکوک الوصول در سال جاری گفت: رشد وصول مالیاتی در استان به معنای افزایش اخذ مالیات از صنوف و مشاغل نیست بلکه با تدابیر اجرایی پرونده های بزرگ، تراکنش های غیر معمول و فرارهای های بزرگ مالیاتی شناسایی شدند.
وی با تاکید بر اینکه درآمدهای حاصل از وصول مالیات در خود استان هزینه می شود افزود: ۹۰ درصد مشاغل استان به نوعی از پرداخت مالیات معاف هستند و این امر بیانگر نگاه جدی دولت در حمایت از اشتغال است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

دیدگاه


× 8 = سی دو