عملیات بزرگ‌ترین برگردان شبکه تلفن روستایی در آذربایجان غربی انجام شد

عملیات بزرگ‌ترین برگردان شبکه تلفن روستایی در آذربایجان غربی انجام شد

آرازآذربایجان-مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اجرای مصوبات سفر وزیر به استان گفت: بزرگ‌ترین عملیات برگردان شبکه تلفن روستایی (GSM-WLL) کشور در آذربایجان غربی آغاز شد.
قاسم جلیلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، از بزرگ‌ترین برگردان شبکه تلفن روستایی (GSM-WLL) کشور به شبکه تلفن همراه در مخابرات منطقه آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: به منظور ارتقاء کیفیت شبکه، بهبود دسترسی مشترکان روستایی و تقویت پوشش جاده‌ای استان این طرح اجرایی شد.
وی این طرح را در راستای اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان به منظور توسعه ارتباطات روستایی دانست و خاطر نشان کرد: ارتقاء تکنولوژی‌های سیار نسل‌های ۳ و ۴ همراه در شبکه موجود در فازهای بعدی صورت می‌گیرد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی با بیش از ۱۲۰۰ سایت تلفن روستایی (GSM – WLL) رتبه نخست بین استان‌هایدارای این سیستم ارتباطی است که به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام سایت‌ها مذکور با ۱۰ مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردان شد و تمامی مشترکان سایر اپراتورها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهره‌مند می‌شوند.
جلیلی نژاد تصریح کرد: در فاز نخست این طرح بالای ده هزار شماره برای مشترکان شهرهای ماکو، چالدران، پلدشت، بازرگان و شوط فعال می‌شود.
مدیر کل ICT آذربایجان غربی از تعویض سیم کارت‌های روستایی (GSM-WLL) خبر داد و گفت: سیم کارت‌های همراه اول با همان تعرفه و در همان روستا برایمشترکین روستایی تعریف و تحویل می‌شود.
وی تاکید کرد: در این طرح مشکل دو صفر برای مشترکین همراه اول که قبلاً درشبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) و مشترکان سایر اپراتورها وجود داشت، حلشده و همراه اول نیز به تدریج با جایگزینی BTS های جدید اقدام به به‌روزرسانی آن‌ها می‌کند. این برگردان بزرگ‌ترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) در سطح کشور با پنج مرکز دیگر سوئیچ است و با برگردان آن امکان اجرای طرح مشابه در سایر استان‌ها مقدور می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۳ ب.ظ

دیدگاه


چهار × = 20