نماينده مردم پيرانشهر در مجلس :

عدم بازنگری دولت در معیشت مرزنشینان امنیت را زیر سوال خواهد برد

عدم بازنگری دولت در معیشت مرزنشینان امنیت را زیر سوال خواهد برد

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم بازنگری دولت در معیشت مرزنشینان امنیت را زیر سوال خواهد برد گفت: متاسفانه فرصت بازارچه‌های مرزی که می‌توانست بهترین فرصت برای دور زدن تحریم‌ها تلقی شود از مردم گرفته شده است و به شدت مردم مرزنشین از عملکرد دولت در زمینه مسائل معیشتی ناراضی هستند.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری ، با اشاره به وضعیت معیشتی مرزنشینان گفت: در حال حاضر بسیاری از مرزنشینان ما دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند.
وی با بیان این که امنیت پایدار در گرو معیشت پایدار است، تصریح کرد: وقتی ما معیشت پایدار نداشته باشیم به خودی خود این مسئله می‌تواند امنیت پایدار را زیر سوال ببرد.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داریم دولت در وضعیت معیشتی مرزنشینان بازنگری داشته باشد. ۴۰ سال است که تحت تحریم‌های بیگانگان و آمریکا هستیم، اما این را باید بدانیم که مردم ما بیمی از تحریم‌های خارجی ندارند و بیشتر تحریم‌های داخلی آن‌ها را رنج می‌دهد.
نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس بیان داشت: یکسری عملکرد‌های ناکارآمد و نامفید باعث بی‌تدبیری و بی‌برنامگی دولت در موضوع معیشت مرزنشینان شده است.خضری با بیان اینکه ما بهترین فرصت را در مناطق مرزی جهت دور زدن تحریم‌ها داریم، تاکید کرد: ما باید از این فرصت‌ها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کینم متاسفانه فرصت بازارچه‌های مرزی که می‌توانست بهترین فرصت برای دور زدن تحریم‌ها تلقی شود از مردم گرفته شده است و به شدت مردم مرزنشین از عملکرد دولت در زمینه مسائل معیشتی ناراضی هستند.
خضری در ادامه از نحوه تاثیر کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان گفت: متاسفانه این کارت‌های الکترونیکی ناکارآمد هستند و حتی زیر ساخت این مسئله هنوز فراهم نشده است. ما تقاضا داریم تا زمانی که کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان به خوبی جا بیفتد، معابر کولبری و مجاری رسمی فعال شود چرا که اقتصاد و معیشت مرزنشنیان به این موضوعات وابسته است.وی با اشاره به بازدید معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی از مرز سردشت و پیرانشهر تاکید کرد: این مسئولین هم به این امر صحه گذاشته‌اند که این بازارچه‌های مرزی باید فعال شوند و باید برای معیشت مرزنشینان فکری اساسی کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


6 − = چهار