معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی:

طرح بازرسی از واحدهای آرد و نان آذربایجان‌غربی انجام می شود

طرح بازرسی از واحدهای آرد و نان آذربایجان‌غربی انجام می شود

آرازآذربایجان-معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: طرح نظارت و بازرسی واحدهای آرد و نان استان آذربایجان‌غربی در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.
سلیمان علیزاده در این خصوص اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور نظارت بر حوزه آرد و نان و به ویژه فعالیت واحدهای نانوایی سطح استان، اقداماتی انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در این رابطه به منظور حفظ شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان، فعالیت واحدهای نانوایی به غیر از نان لواش، در شیفت کاری صبح ممنوع بوده و واحدهای نانوایی به غیر از نان لواش یعنی بربری ساده، بربری روغنی و سنگک صرفا، مجاز به فعالیت در شیفت کاری بعد از ظهر هستند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: لازم است طوری برنامه‌ریزی شود تا عمده فعالیت‌های بازرسی از واحدهای نانوایی در شیفت کاری بعد از ظهر صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه ساعت آغاز بازرسی از واحدهای نانوایی در شیفت بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است بیان کرد: در این زمینه واحدهای نانوایی باید برخی جوانب از جمله نصب نرخ نامه در معرض دید، رعایت وزن‌های مصوب، رعایت قیمت‌های مصوب برای نان،استفاده از ترازو در فروش نان‌هایی که قیمت آنها بر اساس وزن نان تعیین شده است و نیز استفاده از آردهای با درصدهای سبوس‌گیری مصوب و ابلاغ شده برای هر رسته را رعایت کنند.
علیزاده تصریح کرد: از سوی دیگر رعایت ساعات کاری تعیین و ابلاغ شده از جانب اتحادیه نانوایان شهرستان الزامی بوده و فروش هر نوع نان تحت عنوان مخصوص و به قیمت‌های بالاتر از نرخ‌های مصوب و ابلاغی، ممنوع است.
وی احراز اطمینان از مصرف کامل سهمیه آرد دریافتی توسط واحدهای نانوایی دریافت کننده آرد یارانه‌ای و در همین راستا، تعدیل سهمیه واحد هایی نانوایی که کمتر از سهمیه دریافتی پخت کرده و یا قطع سهمیه واحدهای تعطیل و غیر فعال دریافت کننده آرد یارانه‌ای را از سایر اقدامات طرح رمضان برشمرد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: واحدهای نانوایی آزاد پز، صرفا مجاز به خرید و استفاده از آردهای آزاد و غیر یارانه‌ای بوده و استفاده از آردهای یارانه‌ای در واحدهای مذکور ممنوع است

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 56