دبيرحزب موتلفه استان در گفت‌وگوي با آرازآذربايجان تأکيد کرد

ضرورت تبیین ابعاد فتنه درآستانه انتخابات

ضرورت تبیین ابعاد فتنه درآستانه انتخابات

گروه سیاسی:دبیرحزب موتلفه اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت تبیین ابعاد فتنه در آستانه انتخابات برای اقشار مختلف مردم تأکید کرد و گفت: باید به معنای واقعی کلمه واقع‌نگر باشیم و نقدها را تخریب تلقی نکنیم.
به گزارش آرازآذربایجان تشکیل احزاب، آغاز کردن فعالیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی توسط اقشار مختلف جامعه، نخبگان و صاحبنظران یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های هر جامعه‌ای به شمار می‌رود، که در آن داعیه دموکراسی، مردم‌سالاری، آزادی بیان و امثال این موارد وجود دارد.
بنابراین با عنایت به اینکه بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران عرصه برای ظهور و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف به شرط حرکت در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با لحاظ خطوط قرمز فراهم شده است، که از این فرصت اندیشمندان و جوانان استفاده حداکثری می‌کنند.
با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته‌ایم، احزاب سیاسی با گرایش‌های مختلف فعالیت‌های خود را به صورت جدی و علنی‌تر آغاز کرده‌اند، تا جایی که برای هم‌سو کردن اقشار مختلف مردم با جریان فکری خود اهتمام می‌کنند.
آرازآذربایجان با یحیی عماری، دبیرحزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی مصاحبه‌ای با محوریت قرار دادن انتخابات، پرونده هسته‌ای انجام داده است که در ذیل آن را می‌خوانید:
*پرونده هسته‌ای چقدردرافت یا خیز اصلاح‌طلبان درانتخابات موثر است؟
پرونده هسته‌ای و مسائل مرتبط با آن یکی از مهم‌ترین مباحث کشورمان قلمداد می‌شود، به طوری که مقام معظم رهبری و رئیس شورای عالی امنیت ملی به این قبیل مباحث اشرافیت دارند، ولی متأسفانه این دولت با عجله و شتابزدگی به مقوله مورد اشاره وارد شده است، با صحبت‌هایشان این تفکر را به دشمنان ما القاء کرده‌اند که تحریم‌های اقتصادی ملت کشور ما را دچار مشکل کرده است.
*به نظرتان هدف از تصویب قانون »الزام دولت برای حفظ دستاوردهای هسته‌‎ای« چیست؟متأسفانه دولتمردان حتی آب خوردن ما را به مذاکرات هسته‌ای گره زده‌اند، به طوری که طرح مطالبی از این نوع یک خطای استراتژیک و سیاسی از طرف مسئولان و مقامات اجرایی به شمار می‌رود، چراکه از این رهگذر به دشمنان نظام پیام فرستاده و سیگنال ارسال کردند.
برای غیرعمدی بودن این سری اظهارات به معنای واقعی امید بسته‌ایم، چراکه در صورت عمدی بودن آن خطایی بزرگ مرتکب شده‌اند، زیرا به دنبال این قبیل اظهارنظرها فشارها علیه کشور ما افزایش پیدا کرده است، الحمدالله مجلس شورای اسلامی در این راستا طرح »الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای« را تصویب کرده است.
این مصوبه قانونی برای تقویت دولت و دفاع از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، به طوری که مقام معظم رهبری بارها در نشست‌ها و جلسات مختلف عنوان کرده‌اند، »من خودم مسائل را رصد کرده، پیگیری می‌کنم، خطوط قرمزها و چارچوب‌‌ها حتماً باید رعایت شود، دشمنان اهل خدعه و حقه‌باز هستند«
*برای شناخت دشمن چه توصیه‌ای به جوانان دارید؟
باید بدانیم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره اهل دبه هستند، بنابراین باید به معنای واقعی کلمه واقع‌نگر باشیم، از ظرفیت‌های نهفته بین کارشناسان و نقدها استقبال به عمل آوریم، چراکه نقدها را نباید تخریب تلقی کنیم.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان دانشمندان داخلی و مسلمان خود به این فناوری دست پیدا کرده است، بنابراین مسئولان، دست‌اندرکاران، رسانه‌‌ها و جوانان باید اشارات و سفارش‌های رهبری نصب‌العین قرار دهند، زیرا رهنمودهای ایشان محرز و مشخص بوده و پنهان کردنی نیست.
*طبق برخی تحلیل‌ها دولت تلاش می‌کند مجلس دوره بعدی را با خود همراه کند، آیا این مهم امکان‌پذیر خواهد بود؟
مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام مستقل بوده و از جایگاه رفیع در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، ولی عده‌ای بر این اعتقاد خود هستند که دولت به دنبال همراه و هماهنگ کردن مجلس شورای اسلامی با خود است، که این موضوع طبیعی بوده و واقعیت داشتن آن را به وضوح می‌بینیم.
انتخابات مجلس شورای اسلامی یک مبحث مهم و حساس به ویژه در شرایط کنونی به شمار می‌رود، بنابراین اقشار مختلف مردم باید برای انتخاب درست و آگاهانه به فرایند شکل‌گیری مجلس‌‌ها و انتخابات گذشته نگاه کنند، یکی از تیره و تارترین دوره‌های مجلس شورای اسلامی دوره ششم بود، چراکه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی مشکل‌آفرینی کردند.
عملکرد و نوع رفتار مجلس در دوره ششم منجر به این شد که ضمن ایجاد چالش برای انقلاب اسلامی ایران، دشمنان طمع ورزیده، بیشتر و بیشتر با ما درگیر شوند، بنابراین اقشار مختلف مردم به ویژه در این استان باید با دقت و هوشیاری هرچه بیشتر پای صندوق‌های رأی بروند.
*فتنه چه تأثیر منفی در جایگاه بین‌المللی کشورمان داشت؟
علاوه بر بررسی عملکرد مجلس دوره ششم باید رفتارهای فتنه‌گران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ مورد تأمل و بررسی قرار دهیم، به طوری که در نخستین سال پیروزی باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا، ایران اسلامی از جایگاه رفیع برخوردار بود، به طوری که مشارکت ۸۵ درصد ملت در انتخابات این موقعیت برجسته را رقم زده بود.
این حضور حداکثری به معنای واقعی کلمه خیره‌کننده بود و در سال‌‌های بعد از انتخابات باید محصول این حضور میلیونی را می‌دیدیم، تا جایی که اوباما به سران کشور ما برای تعامل و مذاکره پیام فرستاد، که این موضوع و چنین موضع‌گیری‌هایی از طرف ایادی استکبار جهانی از اقتدار ملت ما ناشی می‌شد، اما وقایع سال ۸۸ موقعیت کشور ما را خدشه‌دار کرد.
*تبیین فتنه ۸۸ در برگزاری انتخابات هوشمندانه چه تأثیری دارد؟
دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت تبیین ابعاد فتنه برای اقشار مختلف مردم و فراموش نکردن آن تأکید دارند، به ویژه اینکه عده‌ای از آنها در ظاهر چهره خود را تغییر داده‌اند، عده‌ای از آنها به خارج از کشور فراری شده و تعدادی دستگیر شده‌اند.
خوشبختانه نیروهای اطلاعاتی، سپاه و بسیجیان جان برکف و مطیع رهبری هوشیاری خود را در این شرایط حساس حفظ کرده، مسائل و رویدادهای مختلف را با تیزبینی رصد و تحلیل می‌کنند، ولی می‌طلبد اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان ایران اسلامی بیش از پیش هوشمندانه رفتار کنند.
*بزرگترین خیانت سران فتنه به ملت و نظام چه می‌دانید؟
تلاش برای افزایش دادن تحریم‌های اقتصادی علیه ملت بزرگ ایران اسلامی با موضوع شرکت در انتخابات برای خدمت به ملت هم‌خوانی ندارد، به طوری که در این راستا اخبار، روایات و اطلاعاتی وجود دارد، که در آن ایام سران فتنه با کنگره و خزانه‌داری آمریکا برای زیاد کردن فشارها تماس حاصل می‌کردند.
این قبیل تحرکات متأسفانه از طرف سران فتنه در داخل کشورمان هدایت می‌شد، ولی با این همه باید از ریاست قوه قضائیه و سیستم قضایی تشکر کنیم، زیرا به معنای واقعی با عوامل فتنه بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای با قرار گرفتن در خط ولایت فقیه به طور قوی برخورد کردند، تا جایی که این سری اقدامات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و کارگزاران نظام را بالا برد.
*حضور و رویکرد مردم در انتخابات آتی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
سران فتنه از هر نظر در کشورمان آشوب و ناامنی ایجاد کرده و به دنبال آن آمریکای جهانخوار تحریم‌های اقتصادی و فشارها را بر ملت‌مان افزایش داد، به طوری که امروزه دبه کردن در مورد هر موضوع و مبحث را در پیش گرفته‌اند، بنابراین ان شاء‌الله ملت ولایتمدار و انقلابی کشورمان با تحلیل و دقت بیشتری در انتخابات پیش‌رو با هوشیاری حضور پیدا کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 3