صادرات از آذربایجان غربی به بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار رسید

صادرات از آذربایجان غربی به بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار رسید

آرازآذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: صادرات از این استان طی سال گذشته /۱۳۹۷/ به یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون دلار رسید که از نظر وزن و ارزش نسبت به سال گذشته رشد داشت.
رضا حسینی افزود: این رقم ۱۶۷ درصد نسبت به میزان صادرات از آذربایجان غربی طی سال ۱۳۹۶ بیشتر است.
وی اضافه کرد: میزان صادرات از این استان طی سال ۱۳۹۷ از نظر وزنی نیز ۲۷۷ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۶ است.
وی بیان کرد: سال گذشته همچنین میزان صادرات از بازارچه های مرزی آذربایجان غربی بیش از هفت برابر سال ۱۳۹۶ بود و به رقم ۲۹۷ میلیون دلار رسید.
حسینی از کسب رتبه دوم کشوری در بهبود فضای کسب کار، سوم کشوری در طرح اشتغال روستایی و عشایری و سوم کشوری در جذب سرمایه خارجی توسط آذربایجان غربی طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته همچنین در مجموع ۲ مرحله شامل ایام دهه فجر و نوروز، ۸۰۰ هزار تومان به ۴۰ هزار خانوار مرزنشین در استان پرداخت شد که رقمی بی سابقه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای اجرای طرح های مربوط به «رونق تولید» ادامه داد: در سال جاری علاوه بر طرح های مستمر در حال انجام، ابرطرح هایی را در حوزه های مختلف تمهید می کنیم تا با اجرای آنها زمینه توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در استان فراهم شود.
وی با قدردانی از حمایت های استاندار آذربایجان غربی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان گفت: امسال توسعه تجارت فرامرزی و بازاریابی های بین المللی و برگزاری همایش های مختلف فرصت های سرمایه گذاری برای رونق واحدهای نیمه تمام و راکد را در دستور کار قرار دادیم.
وی همچنین از اعطای مجوز تاسیس برای ۵۷۸ متقاضی طی سال گذشته در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: سال گذشته همچنین ۱۶۴ مجوز بهره برداری صنعتی در استان صادر شد.
آذربایجان غربی از جمله استان های مرزی کشور به شمار می رود که صادرات قابل توجهی را به کشورهای همسایه و اروپایی و آسیایی انجام می دهد.
این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


شش − = 5