استاندار استان آذربايجان غربي:

شورای شهر ارومیه مشکلات مدیریت شهری را برطرف کند

شورای شهر ارومیه مشکلات مدیریت شهری را برطرف کند

گروه خبر: استاندار استان آذربایجان غربی گفت: شورای شهر ارومیه مشکلات مدیریت شهری را برطرف کند و هم‌صدایی با مردم در این میان نیاز است.
قربانعلی سعادت در مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه که در محل شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی و اسلامی است.
وی افزود: با توجه به این که در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و مقررات اسلامی را در زندگی خود جاری کرده‌ایم مردم نیز باید در سرنوشت خود و کشور سهیم باشند و انتخابات برای این امر در قانون اساسی آمده است و مکانیزم جمهوری اسلامی ایران به عنوان مردم سالاری دینی از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است.
استاندار استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از این که مردم ایران اسلامی در صحنهتعیین سرنوشت آینده خود دخیل هستند مباهات می‌کنیم چرا که در گردش قدرت و تعیین نخبگان سهیم هستند و در این میان مردم همیشه به دین اسلام توجه می‌کنند.
وی بیان کرد: یکی از وظایف سنگین شورای شهر تداوم ارائه خدمات به مردم شهر ارومیه هستند که جزو یکی از مهم‌ترین شهرهای شمال غرب کشور است و درگذشته شوراهای اسلامی خدمات بسیاری ارائه کردند و به طور حتم مشکلات تمام نشدنی هستند از این رو باید با برنامه ریزی بهتر بتوان به مردم خدمت رسانی کرد.سعادت تاکید کرد: در شورای شهر چهارم فعالیت‌ها و تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و در این میان همدلی و تفاهم شورای اسلامی شهر ارومیه و شهرداری ارومیه برای همگان ملموس بود و چندین مرتبه در مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف تفاهم بین این دو مجموعه برای عموم به رخ کشیده شده است.وی یادآور شد: آرمان‌گرایی موضوع بسیار مهمی است چرا که ما به تعالی و کمال می‌اندیشیم و در صحنه اجرا باید واقعیت‌ها را مشاهده کنیم و کارهایی که می‌توان به اجرا درآورد را پیاده سازی کرد و از حضور اضای شورای چهارم در دوره جدید خرسند هستیم و حضور جوانان در دوره جدید را گرامی می‌داریم.
استاندار استان آذربایجان غربی بیان کرد: هم‌صدایی شورای شهرکه هم‌صدایی عموم مردم شهر است می‌تواند کارهای فراتر را ایجاد کند و بزرگان و ائمه ما خدمت‌گذاری را یکی از رحمت‌های الهی معرفی کرده‌اند و نیازمندی‌های مردم یک رحمت است که برای مسئولان نازل شده و انتخاب مسئولان از سوی مردم برای برطرف کردن مشکلات است.
*ایران مردم‌سالاری را با انتخابات به همگان نشان داد
فرماندار ارومیه گفت: کشور عزیزمان در منطقه پر آشوب خاورمیانه مظهرمردم سالاری را با انتخابات به همگان نشان داد.
عباس حسن‌خانی در این مراسم اظهار داشت: کشور عزیزمان در منطقه پر آشوب خاورمیانه مظهرمردم سالاری را با انتخابات به همگان نشان داد.
وی افزود: ملاک و معیار تصمیم گیری‌ها اکثریت رأی مردم با احترام به حقوق اقلیت است و تجربه مردم سالاری دینی نهفته در اعتقادات و ارزش‌های ما به عنوان میثاق ملی موید اعمال حاکمیت مردم در قالب ملی و محلی نقش بسیار مهمی را در موضوع امنیت عموم و کشورمان دارد.
فرماندار ارومیه گفت: دخالت شهروندان در امورات مختلف جامعه سبب نشاط جامعه است و ایستایی و سکون جامعه با ذات جوامع در حال تحول همخوانی ندارد و کشورهای مترقی دنیا به دنبال گزینه‌هایی هستند که گردش قدرت مسالمت‌آمیز باشد به گونه‌ای که اختیارات مردم به عده‌ای محول شود که امورات را سامان بخشد و شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم‌ترین می‌توانند این مهم را به جای آورند.
وی خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از نخستین روز ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان ارومیه در یک فضای شفاف و کمک و همدلی اصحاب رسانه جزو معدود شهرستان‌های کشور بودیم که توانستیم تا پایان روز چهارم و پنجم رکورددار امر ثبت نام از نامزدها بودیم.
حسن‌خانی تاکید کرد: در دور پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه تعداد ۳۵۹ نفرثبت نام کردند که از این تعداد ۵۵ نفر زن بودند و ۳۴۴ نفر را آقایان تشکیل می‌دادند و نسبت به دوره چهارم که ۲۴۹ نفر ثبت نام کرده بودند افزایش چشمگیری داشتیم که بانوان نیز بیشتر از دوره قبل حضور داشتند و ۱۲۰ درصد رشد ثبت نام داشتیم.
وی یادآور شد: بررسی صلاحیت‌ها به صورت فراجناحی صورت گرفت که هدف دفاع از حقوق ثبت نام کنندگان بود و از میان ۳۵۹ نفر تعداد ۱۵ نفر رد صلاحیت شدند و تمامی موارد بر اساس چارچوب قوانین اقدام شد و از لحاظ تعداد واجدین شرایط نسبت به دوره قبل نیز افزایش داشتیم به گونه‌ای که بیش از ۵۳۰ هزار نفر واجد شرایط رأی داشتیم.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، فرماندار ارومیه بیان کرد: ۹۷ هزار نفر افزایش رأی داشتیم که به بیش از ۳۳۰ هزارنفر رسید و در دور چهارم میزان ۴۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند که در دور پنجم این درصد به میزان بیش از ۶۲ درصد رسید که با افزایش ۱۲ درصدی روبرو بودیم و این مهم جای امیدواری دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


9 − نُه =