نماينده مردم مياندوآب درمجلس:

سودای عثمانی گری تیغ تجزیه بر خاک ترکیه خواهد کشید

سودای عثمانی گری تیغ تجزیه بر خاک ترکیه خواهد کشید

گروه خبر:نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب گفت: نقض تمامیت ارضی عراق توسط ارتش ترکیه سودای عثمانی گری است که تیغ تجزیه بر خاک ترکیه خواهد کشید.
جهانبخش محبی نیا در گفت و گو با خانه ملت در تحلیل رویکرد ترکیه در قبال عملیات آزادسازی موصل گفت: سودای عثمانی گری بخش بزرگی از سرمایه های اجتماعی،مالی و امنیتی ترکیه را از بین برده است.
نماینده شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: کودتای نافرجام ترکیه اتفاقی بود که در سایه رویکرد عثمانی گرایانه با هدایت آمریکا و اعراب مرتجع صورت گرفت اما اردوغان بازهم روی دیوار دشمنان خود یادگاری می نویسد.وی در ادامه با انتقاد از لجاجت ترکیه برای حضور در عملیات موصل گفت: نقض تمامیت ارضی عراق توسط ارتش ترکیه کبریت بازی عثمانی است که شعله های آن گریبان ترکیه را خواهد گرفت.
محبی نیا تصریح کرد: رویه دولت ترکیه در تهاجم زمینی به خاک سوریه و خاک عراق اقدامی خطرناک است که می تواند به یک رویه به بهانه جنگ با تروریسم تبدیل شود.وی با پیش کشیدن وضعیت بغرنج جنگ سوریه گفت: تهاجم ارتش ترکیه به خاک سوریه در جهت حمایت از معارضین و کسب امتیاز در مذاکرات سیاسی مسئله ای است که قطعا در عراق محقق نخواهد شد.
این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: سکوت سازمان ملل متحد در مقابل تعرض به خاک سوریه و خاک عراق مساله ای است که نمی توان از کنار آن بی تفاوت عبور کرد.
وی در ادامه افزود: آمریکایی ها توطئه تجزیه عراق و سوریه را دنبال می کنند اما متاسفانه ترکیه نیز در این میدان بازی می کند تا در آینده تیغ تجزیه بر خاک ترکیه نیز کشیده شود.
محبی نیا با بیان این که تهدیدات تروریستی موضوعی است که مرز نمی شناسند،گفت: برخی عناصر در آنکارا از تروریست های تکفیری ضمن حمایت تجارت نفت قاچاق انجام می دادند اما امروز همین رویکرد منجر به فعالیت تروریست ها در خاک ترکیه شده است که تبعات آن را با انفجارهای گاه و بی گاه مشاهده می کنیم.وی در ادامه افزود: تعرض به تمامیت ارضی کشورهای سوریه و عراق مساله ای است که در نهایت گریبان گیر ترکیه می شود و آن روز است که کودتاچیان باردیگر به میدان باز خواهند گشت.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


3 + = پنج