وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اروميه:

سرانه مطالعه در آذربایجان غربی بیشتر از میانگین کشوری است

سرانه مطالعه در آذربایجان غربی بیشتر از  میانگین کشوری است

گروه خبر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میانگین مطالعه در استان آذربایجان ۱۵ دقیقه است که بیشتر از میانگین کشوری است.
از رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از منابع وقف جهت تقویت حوزه فرهنگی خبر داد.
به گزارش آراز آرازبایجان ، سیدعباس صالحی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: سینما و تئاتر در طول ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی دوره رویش را تجربه کرده و با وجود کمبودها، استعدادهای خوبی در این بخش ها شکوفا شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با هنرمندان اشاره کرد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با هنرمندان به نقش موثر تئاتر در جامعه و ناکافی بودن بودجه فعلی آن اشاره کردند.
وی اضافه کرد: حوزه نمایش و سینما در بخش های مختلف اجتماعی و دفاع مقدس گام های موثری طی سال های طولانی گذشته برداشته است که این روند با تداوم فعالیت هنرمندان متعهد همچنان ادامه دارد.
صالحی همچنین از رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از منابع وقف جهت تقویت حوزه فرهنگی خبر داد و یادآور شد: تاکنون شتاب کافی در این زمینه وجود نداشت که امیدواریم این روند با برنامه ریزی دچار تحول شود.
وی با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفی فعالیت ها و ایجاد هماهنگی بیشتر در این حوزه، سامانه سجا راه اندازی شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت های هنری در این کانون ها نقش مکملی در فضای هنری ایفا می کند، افزود: شناسایی کانون های الگو جهت مدل سازی برای دیگر کانون ها آغاز شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نیز در این دیدار اظهار داشت: تخصص علمی و حساسیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برداشتن گام های مثبت در حوزه فرهنگ همراه خواهد بود و ارتقای کیفی نهادهای فرهنگی در کشور از جمله مهمترین نتایج این امر به شمار می رود.
وی با یادآوری اینکه کانون های مساجد می تواند به رونق این مکان های مقدس در بین جوانان کمک کند، ابراز داشت: کانون ها با بودجه ای نزدیک به صفر کار می کنند و این ظرفیت باید در سایه توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت شود.
صالحی با اشاره به الگو پذیری فرهنگ از سایر حوزه های جامعه گفت: نقطه تماس فرهنگ با سایر بخش ها خیلی زیاد است و از تک تک بخش های اقتصادی اجتماعی و سایر حوزه ها تاثیر می گیرد.
وی با اشاره به اتفاقاتی که در حوزه نظام مجازی اطلاع یابی فرهنگی افتاده از آن به عنوان انفجار اطلاعات و شبکه سریع اطلاعات یاد کرد و افزود: ۳۴٫۴ افراد در آذربایجان غربی ‌اخبار را از طریق رسانه های ماهواره ای میبینند که این میانگین در سال ۹۴ بوده، تماشای تلویزیون ۱۵۳ دقیقه، حضور در شبکه های مجازی ۱۶۵ دقیقه و میانگین مطالعه در استان شما ۱۵ دقیقه است که بیشتر از میانگین کشوری است.
حجت الاسلام قریشی بر لزوم افزایش تعداد کتابخانه های عمومی در استان تاکید کرد و افزود: تعداد کتابخانه های عمومی و همچنین تعداد کتاب ها به ویژه در بخش های حاشیه ای شهرهای آذربایجان غربی کم است و باید برنامه ریزی لازم برای افزایش تعداد آنها انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی کنترل بیشتر بر فضای کنسرت ها و محتوای فیلم های خانگی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد و پیشنهاد کرد تا کتابخانه های حوزه علمیه از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره ببرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


− 7 = یک