سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی به ۶٫۵ کیلوگرم می‌رسد

سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی  به ۶٫۵ کیلوگرم می‌رسد

گروه خبر: مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی به ۶٫۵ کیلوگرم برسد.
محمد شیرولیلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی در سال ۹۲ شش کیلوگرم بوده و پیش‌‌بینی می‌شود امسال به ۶٫۵ کیلوگرم برسد.
وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص مزایای مصرف ماهی در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان شش کیلوگرم بوده که از میانگین کشوری مصرف آبزیان یعنی ۱۱ کیلوگرم پایین‌تر است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: مصرف آبزیان در استان حدود پنج کیلوگرم از میانگین کشوری پایین‌تر است که باید با فرهنگ‌سازی سرانه مصرف آبزیان را در استان به میانگین کشوری برسانیم.
وی اعلام کرد: نوع تغذیه تاثیر به سزایی در سلامت انسان دارد و ترویج فرهنگ استفاده از ماهی و آبزیان در سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها تاثیر به سزایی دارد.
شیرولیلو اضافه کرد: با توجه به منابع متعدد تولید آبزیان و پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در امر آبزی‌پروری در آب‌های داخلی شاهد بوده ظرفیت بالایی در امر تولید آبزیان ایجاد شده البته سرانه مصرف آبزیان بسیار پایین است.
وی گفت: مصرف آبزیان یکی از غذاهای بسیار مهم بوده که از نظر ارزش‌های غذایی و دارویی مطرح بوده که باید با افزایش اطلاع‌رسانی از مزایای مصرف ماهی در سلامت فرد مردم به مصرف آن ترغیب و تشویق کرد.
شیرولیلو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شش بازارچه عرضه مستقیم و بهداشتی آبزیان در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: از این تعداد یک مورد در شهرستان ارومیه، دو مورد در پلدشت، یک مورد مهاباد، یک مورد پیرانشهر و یک مورد در نقده است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اظهار داشت: با همکاری شهرداری‌های در سراسر آذربایجان غربی غرفه‌های عرضه متعددی به این کار مبادرت می‌کنند و برنامه برای توسعه بازارهای عرضه آبزیان فقط در قالب غرفه‌های عرضه با همکاری شهرداری است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


7 + سه =