مدير دفتر استاني ستاد احياي درياچه اروميه:

ستاد احیاء منتظر اجازه وزارت نیرو برای رها سازی آب به دریاچه ارومیه است

ستاد احیاء منتظر اجازه وزارت نیرو برای رها سازی آب به دریاچه ارومیه است

گروه خبر: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: منتظر دستور وزارت نیرو برای رها سازی آب به دریاچه ارومیه هستیم.
فرهاد سرخوش افزود: وزارت نیرو معتقد است که با توجه به بارش های اخیر نیازی به رهاسازی آب برای آبیاری کشاورزی نیست و در صورت این اقدام بخشی از آب ذخیره شده به هدر خواهد رفت.
وی افزود: اما آنچه که کارشناسان اعلام کرده اند، با توجه به افزایش دمای هوا میزان هدر رفت آب پشت این سدها به دلیل گرمای هوا و تبخیر بیش از زمان رهاسازی آن است و از آنجائیکه دریاچه به آب نیاز دارد بنابراین به نظر ستاد احیای دریاچه ارومیه بهترین گزینه رهاسازی آب اضافی در پشت سدهای آذربایجان غربی است. سرخوش تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به فصل گرما و افزایش روند تبخیر اب کاهش تراز دریاچه دور از انتظار نیست.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰٫۸۲ است که نسبت به مهر۹۶، ۵۱ سانتی متر افزایش یافته است. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: مساحت دریاچه ارومیه۲۳خرداد ۹۷، ۲۳۶۸٫۴۴ کیلومتر مربع بود و حجم اب آن نیز ۲ میلیارد و ۱۸ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 11