سامانه تخصصی مشاوره اینترنتی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

آرازآذربایجان-مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۴هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی استان طی سال گدشته بهره مند شدند.
سعید فریور افزود: سامانه تخصصی مشاوره اینترنتی رایگان بزودی در استان راه اندازی می شود.
فریور در خصوص تعداد مراکز مشاوره فعال در استان تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک مرکز مشاوره تلفنی دولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی، ۶۹ مرکز و دفتر مشاوره خصوصی _ عمومی و ۱۷ مرکز و دفتر مشاوره خصوصی تخصصی در استان فعال هستند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان ۱۱ مرکز مشاوره خصوصی سلامت روان فعال است اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۱ هزارو ۷۳۳ نفر به صورت حضوری و ۲۲ هزار و ۹۲۸ نفر بصورت تلفنی مشاوره دیده اند که نسبت به مدت زمان مشابه تعداد مشاوره های حضوری ۴هزار و ۱۳۹ نفر افزایش و تعداد مشاوره های تلفنی ۴ هزارو ۷۶۱ نفر کاهش را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراکز مشاوره ای در شهرستان ها به دلیل نبود فرهنگ مراجعه به مشاوره بیشتر با کمبود درآمد مواجهه هستند خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی اقدامات فرهنگ سازی ازجمله نصب بنر در مکان های پرتردد در کل استان، پخش تیزر های صدای مشاور در فضای مجازی، نصب پوستر در ادارات ، مهدهای قرآنی و فرهنگسراهای کل استان را درجهت توسعه مراکز مشاوره و فرهنگ سازی در شهرستان ها با توجه به بودجه کم این مراکز در دستور کار خود قرار داده و درحال انجام است.
فریور یاد آور شد: مشکلات والد فرزند و تربیت کودکان، مهارت های ارتباطی، طلاق، مشکلات با همسر و خانواده ی همسر، اختلالات اضطرابی ، دلشوره و نگرانی، وسواس، اضطراب جدایی، افسردگی، بیش فعالی، ارزیابی هوش ، مشاوره پیش از ازدواج ، بلوغ و نوجوانی، مشاوره تحصیلی، تعارضات شخصی،مشکلات ازدواج و کمبود اعتماد به نفس از جمله دلایل اصلی مراجعه یا تماس تلفنی افراد با مشاور های مراکز مشاوره استان است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


شش − 1 =