زنجیره‌های ارزشی محصولات کم آب‌بر برای احیای دریاچه ارومیه ساماندهی می‌شود

زنجیره‌های ارزشی محصولات کم آب‌بر برای احیای دریاچه ارومیه ساماندهی می‌شود

آراز آذربایجان – مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت امور عمرانی استانداری، موضوع ساماندهی زنجیره‌های ارزشی محصولات کم آب بر و با صرفه اقتصادی بالا در دستور کار قرار گرفته است.
فرهاد سرخوش در وبینار مسائل فرهنگی، اجتماعی و معیشت جایگزین دریاچه ارومیه اظهار داشت: پروژه‌های فرهنگی- اجتماعی از جمله برنامه‌های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه در جهت جلب مشارکت عمومی و همچنین آموزش و توانمندسازی جوامع محلی به شمار می‌روند.
وی افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته پروژه‌های فرهنگی-اجتماعی خود را به منظور آشنایی و مشارکت مردم در نجات دومین دریاچه آب شور جهان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام داده و این پروژه‌ها فقط مختص کشاورزان نیست و جامعه بزرگتری از مخاطبان را مد نظر دارد.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: نگاه ستاد احیای دریاچه ارومیه به موضوعات فرهنگی نگاهی بلند مدت است به نحوی که با همراهی دانشگاهیان، متخصصان و دستگاه‌های حاکمیتی، تغییر بنیادین در نوع رفتارهای مردم با موضوعات محیط زیستی به خصوص دریاچه ارومیه را به همراه داشته باشد.
وی در ادامه افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت امور عمرانی استانداری، موضوع ساماندهی زنجیره‌های ارزشی محصولات کم آب بر و با صرفه اقتصادی بالا در دستور کار قرار گرفته است .
سرخوش با تاکید بر اینکه نگاه ستاد و دفتر امور استانهای ستاد، ادامه دقیق و هدفمند برنامه و سیاست‌ها است اظهار داشت: در این بین لازم است از تمامی دست‌اندرکاران اجرای برنامه‌ها اعم از استانداری، دانشگاه ارومیه و سازمانهای مردمی تقدیر کرده و این امیدواری را داشت که با پیگیری‌های متعدد، شکوفایی همه جانبه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و در نهایت احیای کامل دریاچه ارومیه نتیجه اقداماتمان باشد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 7 =