نماينده مردم اروميه در مجلس :

ریل‌های بی‌کیفیت ترکیه‌ای بلای جان مردم آذربایجان خواهد شد

ریل‌های بی‌کیفیت ترکیه‌ای بلای جان مردم آذربایجان خواهد شد

گروه خبر: قاضی‌پور گفت: با وجود سابقه ۱۶۰ ساله راه آهن در ایران با امکانات کنونی راه آهن ۱۸۱ کیلومتری مراغه به ارومیه طی سالیان طولانی هنوز به بهره برداری نرسیده است.
نادر قاضی پور در جلسه بررسی مشکلات راه آهن مراغه به ارومیه که با حضور مدیران کل راهداری و شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد با بیان اینکه راه آهن مراغه به ارومیه که سال ۸۰ شروع شده و قرار بود ابتدا در ۸۴ و سپس در ۸۸ به بهره برداری برسد، ابراز کرد: با مشکلات عدیده‌ای که در راه احداث این پروژه به وجود آمد، تاکنون شاهد پیشرفت آن چنانی بعد از گذشت چندین سال از شروع این پروژه نیستیم.
وی با اشاره به وعده رئیس جمهور در شورای اداری استان مبنی بر اتمام این پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در شهریور ماه فقط مراحل ریل گذاری قطار تمام می‌شود و پروژه هم چنان ناقص باقی می‌ماند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خسارات زیادی در مراحل احداث قطار به کشاورزان منطقه و استان وارد شده است که مسئولان باید مشکلات آنها را مورد توجه قرار داده و به زودی حل و فصل کنند چرا که بیشتر مردم ارومیه و استان از راه کشاورزی امرار معاش می‌کنند.وی با اشاره به اینکه دولت‌ها به بهانه حمایت، به تولید ملی صدمه زده و ریل‌های این راه آهن را از ترکیه که کیفیت بسیار پایینتری نسبت به نمونه داخلی دارد، وارد کردند گفت: در تمام دنیا محل ایستگاه راه آهن در مرکز شهر است که حتی این مورد نیز در احداث راه آهن رعایت نشده است، چه برسد به کیفیت ریل های آن؟! گویا آقایان می‌خواهند قطار ارومیه را تبدیل به یک قطار قتل کنند و حادثه‌ای همانند قطار تبریز به مشهد را در ارومیه رقم بزنند.
نادر قاضی پور متذکر شد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در رابطه با راه آهن ارومیه سوال خواهم کرد که چرا آذربایجان غربی مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته است و چرا می‌خواهند قطار را با امکانات بی‌کیفیت و غیر استاندارد به ارومیه برسانند تا شاهد حوادثی دل‌خراش شویم. وی با تاکید بر اینکه تولید باید در روستاها عملی شود، تاکید کرد: باید به روستاها توجه بیشتر و بسزایی شود تا روستاها آباد شود و آبادی روستاها به خدماتی چون برق و تلفن نیست بلکه تمامی حیات و زندگی در روستاها بسته به آب است، با وجود آب در روستاها رفاه و امکانات افزایش خواهد یافت، پس بیایید مشکل آب روستاها و کشاورزان را حل کنیم نه اینکه به بهانه آوردن قطار زمین‌های کشاورزی آنها را نیز خراب کنیم.
این مقام مسئول در ادامه سخنانش تصریح کرد: جاده ارومیه به اشنویه که در مجموعا ۷۰ کیلومتر است، وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و در عرف و زبان محلی به عنوان جاده هزار چاله شناخته می‌شود که این موارد ناشی از ضعف وزارت راه و مسئولان محلی است که تاکنون هیچ اقدامی در تعمیر و احداث راه مناسبی را نکرده‌اند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه خائنترین تشکیلات در آذربایجان و منطقه است، گفت: دیگر سد شهر چای ارومیه همان سد چند سال قبل نیست و بیشتر نمادین و تزیینی شده است، مسئولین ستاد دریاچه ارومیه در این دنیا جوابگوی اعمال خود به مردم فهیم آذربایجان و درآن دنیا باید جوابگوی خداوند تعالی باشند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از دانا ، نادر قاضی پور در پایان به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و بیان داشت: باید در انتخابات با مشارکت گسترده حضور پیدا کنیم چرا که هر چقدر مشارکت مردم روستاها و شهرها در انتخابات بیشتر باشد، نشان دهنده شعور سیاسی مردم آن منطقه است، مردم استان آذربایجان غربی همانند شهدای این مرز و بوم نخواهند گذاشت تا خون این دلاوران پایمال شود و در سر صندوق‌های رای شرکت خواهند کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


دو + 1 =