روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

گروه خبر: رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا و جان باختن شهروندان بر اثر این بیماری همچنان در استان ادامه دارد.
به گزارش آراز آذربایجان،علی‌احمد آقاپور اظهار داشت: با وجود دو رقمی بودن تعداد مبتلایان از اوایل مرداد امسال تا سه روز گذشته، از روز جمعه، تعداد مبتلایان سه رقمی شده و این روند افزایشی امروز شتاب بسیار بیشتری به خود گرفته است.وی اضافه کرد: در حالی که تعداد مبتلایان در آذربایجان‌غربی طی روز گذشته کمی بیش از ۱۰۰ نفر بود و دیروز نیز این رقم به نزدیک ۱۵۰ نفر رسید، این رقم کمی کمتر شده ولی همچنان سه رقمی است.
رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این تعداد مبتلای بستری شده طی یک روز را تنها در اواخر تیرماه سال جاری شاهد بودیم که امیدواریم با رعایت مردم، شاهد روند کاهشی آن باشیم.
آقاپور گفت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۶۴۵ نفر رسیده که از این تعداد ۳۹۰ نفر مشکوک و ۲۵۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.
وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۴۸ نفر بوده که از این تعداد، ۳۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.
وی با اشاره به افزایش هشت نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به ۹۵۸ نفر رسیده که ارومیه، خوی و ماکو بیشترین تعداد فوت‌شدگان را دارند.
آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


− نُه = 0