نماينده مردم خوي در مجلس:

رشد ۱۰درصدی درآمدهای مردم جوابگوی گرانی ها نیست

رشد ۱۰درصدی درآمدهای مردم جوابگوی گرانی ها نیست

گروه خبر:عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ، نتیجه اقدامات دستگاه های نظارتی باید به نحوی باشد که کالاهای که با رشد کاذب قیمتی روبرو شده اند، کاهش یابد گفت: رشد حدود ۱۰درصدی درآمد خانوارها جوابگوی گرانی ها نیست .
به گزارش آرازآذربایجان ، سید تقی کبیری در خصوص وضعیت سطح معیشت خانوارها گفت:بطور طبیعی سطح معیشت خانوارها براساس میزان درآمد خانوارها ارتقا یا تضعیف می شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:از ماه های پایانی سال قبل همزمان با افزایش نرخ دلار، قیمت بسیاری از کالاها و خدمات در بازارهای مختلف با روند صعودی روبرو شده بنابراین بدیهی است تداوم گرانی های به زیان اقتصاد بسیاری از خانوارها است. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:افزایش قیمت ارز و سکه طلا حتی بصورت روانی نیز باعث ایجاد گرانی در بازارهای مختلف شده است اما در برابر گرانی ها، سطح دستمزد و حقوق کارگران و کارمندان با رشد حدود ۱۰ الی ۱۲ درصدی روبرو شده که جوابگوی افزایش شدید قیمت کالاها نیست.
کبیری در ادامه افزود:متاسفانه قیمت بسیاری از کالاها مانند لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه در بازار براساس نرخ دلار در بازار آزاد محاسبه می شود که این موضوع باعث ایجاد فشار اقتصادی به خانوارها می شود.یکی اولویت های اساسی این روزهای اقتصاد کشور تامین کالاهای اساسی و اقلام خوراکی مورد نیاز مردم به قیمت مناسب است در این راستا دولت باید شرایط را برای ارائه سبد کالا به خانوارها فراهم کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:نتیجه اقدامات دستگاه های نظارتی باید به نحوی باشد که قیمت کالاهای که بصورت کاذب رشد کرده سریعا کاهش یابد و با هرگونه گرانفروشی مقابله جدی شود./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

دیدگاه


× هشت = 72