مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي:

راه آهن مراغه ارومیه تاپایان شهریور به بهره برداری می رسد

راه آهن مراغه ارومیه تاپایان شهریور به بهره برداری می رسد

گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: راه آهن مراغه- ارومیه بیش از ۹۶ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
ابراهیم مبارک قدم افزود: در حال حاضر علاوه بر اتمام ریل گذاری کامل مسیر، عملیات جوشکاری و بالاست ریزی اول در ۹۸ کیلومتر باقی مانده به اتمام رسیده و پیش بینی می شود این طرح تاپایان نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه، کارهای محوطه سازی و تجهیز تاسیسات ایستگاه راه آهن ارومیه در دست اجراست، ادامه داد: عملیات ریل گذاری بالاست ریزی پوش اول خط ریلی ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه در چهار بخش ریلی به اتمام رسیده و عملیات بالاست ریزی پوش دوم در ۲۵۰ متر و ریلواژ دوم در ۱۵ کیلومتر باقی مانده است.
مبارک قدم با تاکید براینکه اتصال آذربایجان_غربی به عنوان دروازه ورودی کشور به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی، علاوه بر کاهش حجم حمل و نقل جاده ای بر پیشرفت و بالندگی اقتصاد استان اثربخش است، ادامه داد: وجود پنج پایانه مرزی استان و مرز مشترک استان با سه کشور از ضرورت های توسعه حمل و نقل ریلی منطقه به شمار می رود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: از مجموع ۱۸۲ کیلومتر طول مسیر راه آهن مراغه به ارومیه ۸۴کیلومتر مورد بهره_برداری قرار گرفته و شهرستانهای میاندوآب و مهاباد در جنوب استان به شبکه ریلی متصل هستند.
مبارک قدم از تکمیل ساخت پلها و چهار تقاطع غیرهمسطح از جمله محمدیار نقده در طول راه آهن مراغه- ارومیه خبر داد و گفت: دو دستگاه گالری با استفاده از دانش و تخصص داخلی در حدفاصل ایستگاه راه آهن نقده به سمت ارومیه احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به امکان سنجی و مطالعات اولیه احداث قطار سریع السیر ارومیه-تبریز اشاره کرد و گفت: همچنین طرح جانمایی ایستگاه مسافری درون شهری راه آهن شهر ارومیه با هدف تلفیق حمل و نقل برون شهری و درون شهری و دسترسی آسان مسافران به حمل ونقل عمومی اجرا می_شود. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، وی افزود: مکان جدید ایستگاه با تفکر یکپارچه سازی امکانات و خدمات حمل و نقل و همجواری با سیستمهای حمل و نقل شهری و قطار تندرو ارومیه- تبریز احداث می شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


3 − یک =