ذخایر معدنی منطقه آزاد ماکو منحصر به فرد است

ذخایر معدنی منطقه آزاد ماکو منحصر به فرد است

آراز آذربایجان-معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت از پیش بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی در سال جاری خبرداد.
جعفر سرقینی در نشست با فعالان حوزه معدن منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیارد دلار صادرات از بخش معدن و صنایع معدنی انجام شده است، گفت:‌ پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه بیشترین پتانسیل معدنی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو واقع شده است، اظهار کرد: ذخایر معدنی منطقه آزاد ماکو منحصر به فرد است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت افزود:‌ سنگ های تزئینی منطقه بسیار نادر هستند و ذخایری از قبیل منیزیت و مس ظرفیت سرمایه گذاری را دارند.
سرقینی اظهار کرد: به منظور تسهیل و رفع مشکلات معدنی منطقه آزاد ماکو مقرر شد اختیارات حوزه معدن مطابق قانون به منطقه آزاد تفویض شود.
وی با اشاره به اینکه صنعت و معدن در کشور جایگاه خود را بخوبی پیدا کرده است، ادامه داد: علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه بر بخش معادن و صنایع معدنی ایران، قطعاً و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته روند صادرات تداوم دارد و سعی خواهیم کرد میزان صادرات را افزایش دهیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 13