نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت حق ندارد بانک رفاه کارگران را به بخش خصوصی واگذار کند

دولت حق ندارد بانک رفاه کارگران را به بخش خصوصی واگذار کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بانک رفاه از آن کارگران است و دولت حقی در واگذاری آن به بخش خصوصی ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸) ‌و در ادامه رسیدگی به طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی نظرات خود را بیان کردند.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه بانک رفاه از آن کارگران است و دولت حقی در واگذاری آن ندارد، افزود: کارگران بسیجیان خط تولید کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح و سرمایه‌داران بانک دارند ولی کارگران نه.
قاضی‌پور گفت: بانک رفاه از آن کارگران، روستائیان، مستمری‌بگیران، زنان و دختران بی‌سرپرست است و نباید دولت در غارت اموال بیت‌المال شریک شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: وقتی بانکی در اختیار اموال عمومی است، کسی حقی ندارد آن را به بخش خصوصی اعطا کند.
وی ادامه داد: باید کارگران و مستمری‌بگیران تصمیم‌گیر اصلی بانک رفاه باشند.
قاضی‌ پور افزود: طبق قانون اساسی دولت فقط می‌تواند نظارت کند و حق تصرف در حقوق ملت را ندارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: واگذاری بانک رفاه به افراد خاص و شبه دولتی و احتمال تکرار وضعیت مخابرات و هپکو را پیش بینی می‌کند.همچنین حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این باره اعلام کرد: سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۸۵ درباره اصل ۴۴ قانون اساسی بوده است که ایشان به صراحت اعلام کردند به جز چند بانک بقیه بانک‌ها باید واگذار شوند، عده‌ای نباید با مظلوم‌نمایی با این اقدام مخالفت کنند.
وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون ۳۹ هزار میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی کشور دارد و برای جبران کسری بودجه ۱۳ هزار میلیارد تومانی خود از بانک رفاه برداشت کرده است و عملا این بانک را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: طبق نظر قاضی سراج رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور، ‌رئیس بانک رفاه نجومی‌بگیر است و وی ماهی ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. این در حالی است که این فرد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بدون حتی یک درصد سود دریافت کرده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


پنج + = 11