نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت برای برقراری امنیت پایدار مشکلات معیشتی مرزنشینان را رفع کند

دولت برای برقراری امنیت پایدار مشکلات معیشتی مرزنشینان را رفع کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه د دولت برای برقراری امنیت پایدار مشکلات معیشتی مرزنشینان را رفع کند گفت: مرزنشینان برای برقراری امنیت پایدار در کنار مرزبانان جمهوری اسلامی تلاش می کنند و باید برای رفع مشکلات آنان گام های اساسی برداشته شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور در دیدار با مرزنشینان ارومیه افزود: شنیدن مشکلات مرزنشینان در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان موثر است و مسوولان باید برای این کار وقت اختصاص دهند.
وی همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان که به شهادت پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، افزود: امروز دشمنان از مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی درمانده هستند و دست به اقدام های وقیحانه می زنند. وی اضافه کرد: مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن امسال نشان دادند همیشه پشتیبان ولایت فقیه و جمهوری اسلامی هستند و این موضوع دشمنان را خشمگین کرده است.
فرمانده هنگ مرزی ارومیه نیز گفت: مسوولان استانی تمام تلاش خود را در رفع مشکلات مرزنشینان می کنند تا برای این مردمان غیور راحتی و امنیت را فراهم کنند. سرهنگ علی علیپور با تقدیر از تلاش های سران عشایر در منطقه افزود: سران عشایر شبانه روز دوشادوش مرزبانان در جهت ایجاد امنیت پایدار و برقراری آرامش تلاش می کنند.
تدبیر استاندار آذربایجان غربی در نحوه فروش سهمیه سوخت مرزنشینان ( از طریق مزایده به جای واگذاری آن به افراد خاص) طی سال جاری عواید مناسبی داشت و طی روزهای اخیر ۷۵ هزار خانوار در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی این استان یارانه چهار میلیون ریالی (برای هر خانوار) دریافت کردند. این در حالی است که طی سه سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان در ۲ نوبت به حساب ۲۵ هزار خانوار واریز شده بود؛ این مبالغ پیش از این به حساب مرزنشینان سه شهرستان واریز می شد و از این پس به مرزنشینان ۹۷۰ کیلومتر مرز این استان تعمیم می یابد.
سهمیه سوخت مرزنشینان پیش از این به میزان ۱۲ هزار تن در ماه به آذربایجان غربی اختصاص می یافت و مجوز فروش آن به ۳۰ نفر خاص(کارکزار) واگذار می شد و آنان هم حواله های این سوخت را در بازار آزاد عرضه کرده و ضمن کسب سود قابل توجه، ۱۰۰ تومان هم از بابت هر لیتر آن به حساب استانداری واریز می کردند. اکنون ۷۵ هزار دانش آموز ۹۷۰ کیلومتر مرز آذربایجان غربی با سه کشور همسایه از همین محل، اغذیه رایگان دریافت می کنند و ۸۰ هزار مسکن روستایی مرزی هم بیمه حوادث شده است. همچنین از این محل در مهر سال جاری بازماندگان از تحصیل در نوار مرزی این استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار گرفتند و بیمه عشایر روستایی نیز از سوی استاندار آذربایجان غربی در حال پیگیری است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


1 × چهار =