نماينده مردم مهاباد در مجلس:

دولت بجای تامین معیشت جوانان مناطق مرزی آنان را به گلوله می بندد

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی بازارچه های مرزی و حل مشکل بیکاری جوانان در این مناطق شد. به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: تا چه زمانی به وضعیت نامساعد فرهنگیان توجه نخواهد شد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق پایین کارکنان شاغل و بازنشسته، عدم تعیین تکلیف مدارک کارکنان شاغل و بازنشسته، عدم اعمال افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان مناطق جنگی و عدم تعیین تکلیف شاغلان نهضت سوادآموزی از جمله مشکلات فرهنگیان آموزش و پرورش است.
وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: بخش کشاورزی کشور با مدیریت ناکارآمد وزارت مذکور دچار مشکل شده است؛ قیمت پایین خرید تضمینی گندم، واردات بی رویه و محدودیت صادرات، گرانی نهاده ها و ماشین آلات کشاورزی، تولید محصولات کشاورزی را با چالش مواجه کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکری خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: تا چه زمانی می خواهید جوانان بیکار و کولبران مناطق مرزی را به گلوله ببندید؛ چرا به جای حل مشکل صورت مسئله را حل می کنید.
نماینده مردم مهاباد در قوه مقننه خاطرنشان کرد: دولت به جای به گلوله بستن جوانان مناطق مرزی، فکری به حال ساماندهی بازارچه های مرزی کند و اقدام به ایجاد کارگاه برای ایجاد اشتغال زایی کند؛ تامین معیشت، اشتغال، مسکن و سلامت جامعه از جمله وظایف دولت محسوب می شود لذا عقب افتادگی مناطق مرزی چه زمانی جبران خواهد شد.
همچنین نماینده مردم مهاباد در مجلس در تذکری خطاب به دولت گفت: دولت باید به نمایندگان مجلس توضیح دهد که درآمدهای نفتی و صادراتی کجا می‌رود و چرا مناطق مرزی سهمی در آن ندارند. جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، گفت: تا چه زمانی دولت نسبت به وضعیت نابسامان فرهنگیان زحمتکش بی‌توجه خواهد بود.
وی افزود: عدم تعیین تکلیف مدارک تحصیلی فرهنگیان شاغل و بازنشسته و همچنین عدم اعمال افزایش حقوق ۲۵ درصدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته مناطق جنگی چه زمانی قرار است اجرایی شود.
محمودزاده خطاب به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با مدیریت ناکارآمد این روزهایش دچار مشکلات عدیده شده و کشاورزان در این باره دغدغه و نگرانی زیادی دارند. نماینده مردم مهاباد در مجلس افزود: قیمت پایین خرید تضمینی گندم باعث واردات بی‌رویه خارجی خواهد شد ضمن اینکه گرانی نهاده‌های دامی و کشاورزی وضعیت تولید را در سال رونق تولید با مشکلات مواجه کرده است. وی در تذکری خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور اظهار داشت: تا چه زمانی می‌خواهید جوانان کولبر مناطق مرزی را به گلوله ببندید و چرا این وزارتخانه بنا دارد صورت مسأله را به جای رفع مشکل پاک کند این در حالی است که دولت می‌تواند بازارچه‌های مرزی را باز کرده و کارگاه‌های متعدد تولیدی در آنجا ایجاد کند.
محمودزاده در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به نمایندگان مجلس جواب دهد که درآمدهای نفتی و صادراتی کجا می‌رود و تا چه زمانی می‌خواهد مناطق مرزی مشکل داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


+ دو = 5