درخواست احداث ۹۴ واحد بوم گردی در آذربایجان غربی

درخواست احداث ۹۴ واحد بوم گردی در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از درخواست احداث و ایجاد ۹۴ واحد بوم گردی در استان خبر داد.
جلیل جباری با استقبال به اجرای موفق طرح بوم گردی در استان و استقبال خوب گردشگران ورودی در این زمینه افزود: امسال ۵۱ مورد درخواست تبدیل واحدهای اقامتی به واحدهای بوم گردی و ۴۳ مورد درخواست احداث این واحدها را داشتیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰واحد بوم گردی در سطح استان فعال است عنوان کرد: از تعداد درخواست های ارائه شده به استان ۳۰ مورد برای دریافت تسهیلات و احداث واحدهای بوم گردی به بانک های عامل معرفی شده اند.
جباری با اشاره به اقامت بیش از هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی در واحدهای بوم گردی استان طی سالجاری اضافه کرد: امسال گردشگران خارجی از کشورهای اتریش، استرالیا، فرانسه و نیز کشورهای همسایه به آذربایجان غربی سفر داشته اند که در واحدهای بوم گردی اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرستانهای تکاب، سردشت و ماکو بیشترین واحدهای بوم گردی استان را دارند گفت:بوم گردی یکی از ظرفیت های بی نظیر استان در بخش گردشگری است که نیازمند حمایت ویژه دستگاه های اجرایی مرتبط است.
جباری خاطرنشان کرد: روستاهای استان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی و معنوی بوده و همچنین از نظر آداب و رسوم و فرهنگ و داشتن غذاهای سنتی و محلی جذابیت خاصی برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به بروکراسی پیچیده برخی ادارات برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری افزود: باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هدف حمایت و همکاری در راستای توسعه صنعت گردشگری باید شرایط سهل و قابل قبولی به خصوص در زمینه واگذاری اراضی مربوطه برای سرمایه گذاران داشته باشند تا باعث رغبت بیشتر آنها شود.
جباری با بیان اینکه برخی از مناطق روستایی استان به دلیل بکر و داشتن شرایط آب و هوایی فوق العاده همواره مورد توجه سرمایه گذاران است گفت: یکی از پیش زمینه‌های توسعه طبیعت گردی استان ایجاد و راه اندازی اقامتگاههای بومی و محلی است.
آذربایجان غربی از نظر تعداد مناطق نمونه گردشگری با معرفی ۵۸ منطقه رتبه ۵ کشوری را داراست این استان مناطق مختلفی برای ایجاد کمپ‌های بوم گردی و طبیعت گردی دارد.
اکثر روستاهای استان دارای جاذبه‌های طبیعی یا آثار باستانی و تاریخی هستند و قابلیت فراوانی در زمینه‌های توسعه گردشگری دارند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


پنج + = 7