زنگ هشدار جدي به خانواده ها

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آخرین آمار مبتلایان به ایدز را اعلام کرد

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آخرین آمار  مبتلایان به ایدز را اعلام کرد

گروه خبر: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی آخرین آمار رسمی مبتلایان به ایدز و اچ ای وی مثبت در استان را اعلام کرد.
دکتر رسول انتظار مهدی در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه ایدز یک بیماری رفتاری است که ناشی از ورود ویروس نقص ایمنی انسان (ویروس HIV ) به بدن صورت می گیرد اظهارداشت: تعداد مبتلایان به ایدز و اچ ای وی در استان تا اول آذرماه سالجاری ۳۲۷ نفر است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۳۰۵ مرد و ۲۲ زن به ویروس ایدز و اچ ای وی مبتلا هستند که نشان دهنده آمار بالا در بین مردان استان بوده و زنگ هشداری برای جامعه به شمار می رود.
دکتر انتظار مهدی اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۱۷۹ نفر از مبتلایان به ایدز و اچ ای وی در استان جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر مرد و دو نفر نیز زن بودند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی یاد آور شد: همچنین در مجموع تعداد افراد مبتلا به ایدز در استان ۷۲ نفر است که این تعداد شامل ۶۳ مرد و ۹ زن است.
دکتر انتظار مهدی با هشدار جدی به خانواده در زمینه افزایش میزان مبتلایان به این بیماری در بین رده های گروه سنی جوانان یاد آور شد: آمار ابتلایان به این بیماری در بین گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ در مجموع ۱۵۶ نفر است که از این تعداد ۱۴۸ نفر مرد و ۸ نفر زن هستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در ادامه آمار ابتلایان در بین گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال را در مجموع ۴۱ نفر، گروه سنی ۳۵تا ۴۴ سال را ۹۶ نفر و گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال را ۲۸ نفرذکر کرد.وی شایعترین راه های انتقال بیماری در استان را تماس جنسی محافظت نشده،استفاده مشترک از وسایل تیز و برنده،استفاده از سرنگ مشترک در بین معتادین تزریقی و از مادرآلوده به ویروس HIV به جنین برشمرد.
دکتر انتظار مهدی معتادین تزریقی به دلیل استفاده از سرنگ مشترک ، افراد دارای روابط جنسی محافظت نشده،پرسنل بهداشتی درمانی بعلت احتمال مواجهه شغلی (تماس با خون آلوده ، سر سوزن های آلوده) و نوزادان مادران باردار آلوده به ویروس ایدز را از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری اعلام کرد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر نقش آموزش و اطلاع رسانی صحیح در پیشگیری از این بیماری افزود: داشتن اطلاعات کلی در مورد نحوه انتقال و راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری برای عموم مردم به خصوص نوجوانان و جوانان ضروری است.
وی گفت: هم اکنون محدودیتی برای دریافت خدمات مشاوره ای برای افراد جامعه در این زمینه وجود ندارد، ولی افراد دارای رفتارهای پرخطر (جنسی، اعتیاد تزریقی، مصرف داروهای روانگردان و مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه و غیره ) نیاز اساسی به مشاوره و انجام آزمایش های لازم دارند.
دکتر انتظار مهدی در خصوص محرمانه بودن اطلاعات افرادی که به مراکز و یا پایگاههای مشاوره بیماریهای رفتاری مراجعه می کنند گفت: مراجعین به این مراکز به هیچوجه نگران نباشند زیرا تمامی اطلاعات شخصی افراد و حتی جواب آزمایشات آنان کاملا محرمانه بوده و حتی به نزدیک ترین فرد بیمار اعلام نمی شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 6