خلل آموزشی در دوران کرونا باید جبران شود

خلل آموزشی در دوران کرونا باید جبران شود

آراز آذربایجان- فرماندار ویژه مهاباد گفت: خلل آموزش تحصیلی در دوران کرونا طی چند سال آینده مشهود شده و نیاز است برای جبران آن برنامه ریزی بلند مدت انجام شود.

عارف خدرلو در جلسه شورای آموزش و پرورش مهاباد افزود: علی رغم تمام تلاش مجموعه آموزش و آموزش در زمان تحصیل در دوران کرونا و سختی مضاعف برای معلمان، امکان جایگزینی مناسب برای آموزش های حضوری وجود ندارد و باید در ایام واکسیناسیون عمومی این خلل جبران شود.
وی ادامه داد: توجه به آموزش و پرورش و اهیمت به جایگاه معلمان که حاصل یک عمر رنج والدین را در اختیار داشته ضروری است.
فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به کسب چندین رتبه ۲ رقمی توسط دانش آموزان در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، گفت: عملکرد دبیران و مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان برای کسب این مهم به ویژه در دوران کرونا جای قدردانی دارد.
مدیر آموزش و پرورش مهاباد هم در این جلسه گفت: کسب تعداد قابل توجه رتبه های ۲ و سه رقمی توسط دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری بی سابقه بوده که طی مراسمی از تمام آنها قدردانی خواهد شد.
کریم سلیمانی اضافه کرد: روند واکسیناسیون بالغ بر سه هزار معلم، پرسنل و دبیران مجموعه آموزش و پرورش در حال انجام بوده و امیدوار هستیم با اتمام تمامی معلمان امکان بازگشایی و آموزش حضوری فراهم شود.
وی بیان کرد: در دوران کرونا نیز معلمان این شهرستان از لحاظ تولید محتوا و میزبان آنلاین بوده دانش آموزان در سامانه شاد جز شهرهای برتر استان بودیم.
سلیمانی با اشاره به اهمیت موضوع انتخاب رشته برای دانش آموزان گفت: والدین مشاوره والدین خود را به مراکز مورد اعتماد آموزش و پرورش واگذار کرده و از پرداخت هزینه های زیاد و غیر کارشناسی خودداری کنند.
در ادامه جلسه در مورد هزینه فعالیت تابستانه آموزشی، مبالغ کمک سرانه مدارس هیات امنایی، و نخوه فعالیت مراکز انتخاب رشته بحث و گفت و گو شد.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۴۳ هزار دانش آموزی در قالب ۳۲۰ مدرسه شهری و روستایی است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 4