حمایت از بخش‌های تولیدی مسئله مغفول مانده در نظام بانکی است

حمایت از بخش‌های تولیدی مسئله مغفول مانده  در نظام بانکی است

گروه خبر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت از بخش های تولیدی یکی از مسائل مغفول مانده در نظام بانکی کشور بوده که در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران به این مسائل پرداخته شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، محمد علیپور ، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: تدوین طرح بانکداری اسلامی از دوره نهم مجلس آغاز شد و در دهم نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما فرصت نشد که این طرح بسیار مهم در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد، از این رو در دوره فعلی قرار است که طرح بررسی و تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح مذکور در شرایط کنونی در نوبت بررسی در کمیسیون اقتصادی است، حال با توجه به اینکه مجلس در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قرار دارد پیش بینی می شود بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی به بعد از تصویب بودجه موکول خواهد شد.
وی گفت: با توجه به ادغام طرح مجلس با لایحه دولت، مسئولانی دولتی نظرات و دغدغه_هایی نسبت به طرح جدید بانکداری جمهوری اسلامی دارند که این مسائل باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
علیپور ادامه داد: بحث اعتبارسنجی و استفاده از سیستم بانکی برای تبادلات اقتصادی جزء محورهای طرح بانکداری جمهوری اسلامی است، همچنین حمایت از بخش های تولیدی یکی از مسائل مغفول مانده در نظام بانکی کشور بوده که در طرح مذکور به این مسائل به خوبی پرداخته شده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: یکی از مسائل، نوع مشارکت دولت در تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است، در شرایط فعلی دولت تنها در سود مشارکت داشته و اگر فرد تسهیلات گیرنده دچار ضرر مالی شود، هیچ آسیبی متوجه بانک نخواهد داشت این در حالی است که اگر قرار است که دولت در سود تسهیلات شریک باشد، باید در ضرر نیز مشارکت کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 10