امام جمعه اروميه:

حرمت ماه مبارک رمضان در معابرعمومی حفظ شود

حرمت ماه مبارک رمضان در معابرعمومی حفظ شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در معابر عمومی، امری مهم و قابل توجه است. حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: کسانی که آشکارا اقدام به روزه خواری یا تظاهر به روزه خواری می کنند، موجب خشم الهی می شوند و باید از این کار امتناع کنند.
وی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: این ماه، ماه بندگی خداوند متعال است که سفره رحمت الهی برای بندگان فراهم و درهای بهشت بر روی بندگان باز شده که باید از این فرصت استفاده و بیشتر استغفار کنیم تا مورد رحمت خداوند قرار بگیریم و از معصیت ها دوری کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: ماه رمضان، ماه ربیع قرآن است و باید به قرآن خواندن در این ماه توجه و در آیین های جمع خوانی قرآن شرکت کنیم.
حجت الاسلام قریشی گفت: در آموزه های اسلامی، توصیه های زیادی برای قرائت قرآن شده چراکه این امر فاصله ای بین بندگان و عذاب الهی دوزخ است.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در مورد آزادسازی خرمشهر افزود: خرمشهر را خداوند آزاد کرد و کسانی که جان خود را ایثار کردند تا خرمشهر آزاد شود از خداوند متعال خواستاریم تا این افراد را با اولیای خود مشهور کند و ما را در زمره آنان قرار دهد از این بر ما وظیفه است در همه حال در مسیر چنین افرادی گام برداریم و همیشه جان برکف از دین، جان، مال و نماوس خود دفاع کنیم_قریشی بیان کرد: در آذربایجان غربی و دیگر استان‌ها جلسه‌های ختم قرآن و جمع‌خوانی برگزار می‌شود و ما همگی باید این مهم را قدر بدانیم و در مجالس قرآنی شرکت کنیم و ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم در ماه رمضان با ختم کل قرآن برابری می‌کند از این رو این ماه را ماه مهمانی خداوند متعال می‌نامیم.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در طول دو سال اخیر جزو بهترین استان‌های برگزار کننده جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان بوده است و باید بیش از پیش تلاش کنیم تا در جلسات حضور داشته باشیم و به تلاوت هزاران جز در روز در کشور کمک کنیم و اگر این امر را نمی‌توانیم به‌جای آوریم در پای گیرنده‌های خود این برنامه‌ها را دنبال کنیم و برنامه زندگی خود را با قرآن کریم پیش ببریم.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: فردی که قرآن تلاوت کند بهشت برای او مشتاق می‌شود و پرده‌ای میان فرد و دوزخ ایجاد می‌شود و رحمت‌های الهی بر او فرود می‌آید و در نهایت خداوند متعال از فرد راضی می‌شود
وی با اشاره به روزه‌خواری در خفا و جامعه تأکید کرد: اگر معصیت در خفا باشد عواقب آن تنها شامل حال فرد است و اگر معصیت در دید عموم انجام شود عواقب آن شامل کل جامعه است و دامن همگام را می‌گیرد و خداوند نعمات خود را به نقمت تبدیل می‌کند و بلایای الهی بر آن جامعه نازل می‌شود و باید چنین افرادی را نصیحت کنیم تا از روزه‌خواری در مقابل دید مردم پرهیز کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر دین‌دار نیستیم ادب نیز این موضوع را اقتضاء می‌کند که از افراد روزه‌دار حیا کنیم و در خفا روزه‌خواری را انجام دهیم
وی با اشاره به سفر دونالد ترامپ اظهار کرد: متأسفانه نخستین سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کشور عربستان صورت گرفت و سران بیش از ۴۰ کشور اسلامی در مراسم استقبال از وی حضور داشتند که تماما برای این کشورها تمسخری بیش نبود.
خطیب نماز جمعه ارومیه با اشاره به سخنان دونالد ترامپ و تشبیه عربستان به گاو افزود: دونالد ترامپ کشور عربستان را گاوی بیش مشاهده نمی‌کند و در سخنان خود بیان می‌کند که باید شیر این گاو را دوشید و طلاها و دلارهای آن را از دستش گرفت و در آخر این گاو را ذبح کرد و از بین برد که تمامی این سخنان نشان از ذلت عربستان و دیگر کشورهای حاضر در این اجلاس است.
وی بیان کرد: کشور عربستان که دایه اسلام را با خود یدک می‌کشد و حرمین در این کشور قرار دارد امروزه مورد تمسخر جهانیان قرار گرفته است و برخی از سران این کشور دست دادن با همسر ترامپ را برای خود افتخار می‌دانند که ذلالتی بیش نیست و در سفر اخیر ترامپ به عربستان ۴۸۰ میلیارد دلار ارز از این کشور خارج شد که دولت آمریکا با چنین اقداماتی درصدد کسری بودجه خود هستند.
قریشی با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت خاطرنشان کرد: کشورهایی که خود را امن‌ترین کشورهای دنیا می‌دانند مورد تهاجم بیگانگان قرار می‌گیرند و این در حالیست که ایران اسلامی با آرامش و امنیت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را برگزار کرد.
وی با اشاره به حرمت‌شکنی در برخی از ستادهای انتخاباتی گفت: ی‌اخلاقی‌هایی توسط برخی نامزدها و در برخی ستادها صورت گرفته است که به دور از دین اسلام، آموزه‌های آن و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و باید با آنها برخود شود و باید از نامزدهای انتخاباتی در آینده تعهد گرفته شود که در ستادهای انتخابیشان هیچ گونه رفتار به دور از عقلی صورت نگیرد.
خطیب نماز جمعه ارومیه با اشاره به دیدار اخیر با خانواده‌های شهدا و جانبازان تأکید کرد: نباید دل خانواده‌های شهدا را شکست که چنین موضوعی دامن انسان را به آتش جهنم درگیر می‌کند و عده‌ای که دل چنین افرادی را رنجانده‌اند از مردم عذر بخواهند و اعلام شرمندگی کنند در غیر این‌صورت اگر مسیر مسئولان در رسیدن به کرسی‌های قدرت مناسب نباشد در آخر سبب شکست فرد می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 8