نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

جوانان تحصیل کرده شغل درجه سه نیز پیدا نمی‌کنند

جوانان تحصیل کرده شغل درجه سه نیز پیدا نمی‌کنند

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت: بیکاری جوانان تحصیلکرده سبب بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.
همایون هاشمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: بیمه قالیبافان به مرور زمان موجب دلگرمی فعالان این عرصه شده بود و نباید روند به گونه‌ای ادامه یابد که موجب دلسردی قالیبافان شود؛ باید تلاش کنیم با قید فوریت موضوع بیمه قالیبافان در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم‌ میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانان جویای کار به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند و از بیکاری گله دارند این در حالی است که وزارت کار به وظایف خود عمل نمی‌کند و تنها اقدامات تبلیغی انجام می‌دهد.وی افزود: حتی جوانان تحصیلکرده هم نمی‌توانند کار درجه سه‌ را پیدا کنند این در حالی است که بیکاری آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بیکاری به جوانان آسیب می‌رساند و ما نمایندگان به دلیل تعدد جوانان تحصیلکرده بیکاری روی رفتن به حوزه‌های انتخابیه را نداریم./
نماینده میاندواب و تکاب در مجلس، گفت: نمایندگان دیگر روی رفتن به مناطق خود را ندارند، جوانان تحصیلکرده ما امروز به کارهای دون پایه نیز رضایت می‌دهند اما همین کارهای درجه سه نیز پیدا نمی‌شود.
همایون هاشمی در تذکری شفاهی به وزیر نیرو در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: علیرغم ملاقات حضوری و دستور شما همچنان مشکل حقابه کشاورزان سد تکاب حل نشده است و کشاورزان زمین‌گیر شده‌اند. جا دارد که به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنید و این مشکل را با قید فوریت حل کنید.وی در تذکری به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: بیمه قالیبافان اقدام خوبی بوده که در طول زمان سبب دلگرمی قالیبافان در حوزه انتخابیه بنده در شهرستان‌های میاندوآب و تکاب شده است. در منطقه بنده نیز بحث فرشبافی جزء کارهای بومی بوده و ارزش افزوده خوبی برای مردم دارد، لذا کاری نکنیم که موجب دلسردی قالیبافان بشویم. استدعا دارم با قید فوریت به این موضوع رسیدگی کنید که موجبات دلسردی این افراد را فراهم نکنیم.
هاشمی در تذکری دیگر در رابطه با هجوم جوانان جویای کار به دفاتر نمایندگان، بیان کرد: تاکید می‌کنم که وزارت کار به وظایف قانونی خود عمل کند. نمایندگان دیگر روی رفتن به مناطق خود را ندارند، جوانان تحصیلکرده ما امروز به کارهای دون پایه نیز رضایت می‌دهند اما همین کارهای درجه سه نیز پیدا نمی‌شود. اگر به دنبال ام‌المشکلات هستیم یکی از مشکلات اساسی، همین بیکاری است که در سایه آن فقر، اعتیاد و مشکلات عدیده‌ای برای جوانان ایجاد کرده است. وزارت کار چند سال است که کار تبلیغی انجام می‌دهد، چرا تورم منفی در این حوزه را درمان نمی‌کنند؟ وزارت کار هم اعتبار پرداخت وام دارد و اعتبارات مستقیم نیز دارد، باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


9 − چهار =