جنبش‌های آزادی‌خواهانه منطقه وام‌دار اندیشه‌های امام ‌راحل است

جنبش‌های آزادی‌خواهانه منطقه وام‌دار اندیشه‌های امام ‌راحل است

آراز آذربایجان- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش‌های آزادی‌خواهانه منطقه وام‌دار اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) است.
حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر افزود: آزادی‌خواهی و مبارزه با سلطه و استبداد، ارمغان امام خمینی (ره) به مستضعفان جهان بوده و امروز تفکر استبدادستیزی امام راحل را در بیشتر کشورهای جهان می‌توان مشاهده کرد.
وی ادامه داد: امام راحل، تجسم مقاومت در برابر ظلم، استبداد و استعمار بود و فطرت آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم را بار دیگر به بشریت بازگرداند و افقی روشن در برابر ستمدیدگان گشود.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی، دیگر ارمغان امام راحل به ملت‌های مسلمان بود، اضافه کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی، دین را معرفی ‌و وارد گفتمان جهانی کرد.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دین، عدالت است، بیان کرد: تفکر، اندیشه و انقلاب امام ‌راحل نور امید را در دل مظلومان جهان تاباند و مقدمه‌ای برای نابودی ریشه استبداد شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به شخصیت امام راحل اشاره کرد و افزود: شخصیت امام راحل جهانی بود و به همین دلیل مسلمان و غیرمسلمان برای رهایی از ظلم گام در مسیر این شخصیت بی‌نظیر جهانی نهادند.
امام‌خمینی (ره) در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهرستان خمین چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


یک + = 5