رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه:

ثبت نام اینترنتی اعتکاف در ارومیه از ۱۵اسفندماه آغاز می شود

ثبت نام اینترنتی اعتکاف در ارومیه از ۱۵اسفندماه آغاز می شود

آرازآذربایجان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از آغاز ثبت نام اینترنتی مراسم معنوی اعتکاف از ۱۵ اسفندماه خبر داد.
حجت الاسلام احمد علیپوردر جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در ارومیه با بیان اینکه اعتکاف از اواسط فروردین ماه سال ۹۷ برگزار می شود افزود: ثبت نام اینترنتی اعتکاف از ۱۵ اسفند تا پایان سال جاری انجام و مراسم معنوی اعتکاف برای خواهران مصلی امام خمینی (ره) و برادران مسجد امام حسین (ع) واقع در خیابان بهداری ارومیه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: اعتکاف، فرصت مناسبی برای جلب رضای خدا، عفو گناه، پاک کردن نامه اعمال، نورانی ساختن دل، صفا بخشیدن به روح و بازگشت به اصل خویشتن است که باید با نظم و هماهنگی مناسبی در سال ۹۷ برگزار شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به استقبال چشمگیر هر سال آحاد مردم بخصوص جوانان از این مراسم بیان داشت:همه ساله شاهد افزایش شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف هستیم که این امر نشان دهنده عشق و علاقه ی آحاد مردم به خصوص قشر جوان به اعتقادات و باورهای دینی بوده و مهمتر اینکه این امر معید شکست توطئه های دشمنان کشورمان در زدودن دین اسلام از چهره ی بلاد اسلامی و کشاندن جوانان به بیراهه است.
حجت الاسلام علیپور افزود: در شهرستان ارومیه اقوام و قومیت های متنوع کنار یکدیگر بصورت برادرانه و مسالمت آمیز زندگی می‌کنند، به این لحاظ نیاز سنجی و آگاهی از جو فرهنگی و دینی حاکم بر جامعه امری ضروری و اقدام در این راستا واجب است در این راستا همه ساله با اجرای مراسم معنوی اعتکاف توانسته ایم اقدامات مهم و ثمربخشی را در این زمینه انجام دهیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰۰ نفر در ارومیه در مراسم اعتکاف شرکت کردند اظهارداشت: امسال پیش بینی رشد ۱۰ درصدی را با توجه به قرار گرفتن در تعطیلات نوروزی داریم.
حجت الاسلام علیپور برگزاری گفتمان دینی، احکام و قرائت قرآن را از مهمترین برنامه‌هایی عنوان کرد که در این ایام با حضور کارشناسان مذهبی و مشاوران برگزار می‌شود.
در ادامه این جلسه نیز ضمن ارائه ی نظرات و پیشنهادات حاضران در راستای اجرای مناسب مراسم اعتکاف، وظایف هرکدام از کارشناسان مشخص شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 7