تکنولوژی دستگاه پیشرفته ردیاب داخلی در مجامع بین‌المللی به نام ایران به ثبت رسید

تکنولوژی دستگاه پیشرفته ردیاب داخلی در مجامع بین‌المللی به نام ایران به ثبت رسید

آرازآذربایجان-مخترع جوان ایرانی گفت: تکنولوژی دستگاه پیشرفته ردیاب داخلی که قادر به شناسایی جامدات و مایعات در زیر زمین و در عمق دریاهاست در مجامع بین المللی به نام ایران به ثبت رسید.
کامبیز گلشنی امروز در مراسم رونمایی از ردیاب پیشرفته ایرانی که با حضور معاونان سیاسی امنیتی و امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد با تشریح روند تهیه و تولید این دستگاه در کشور اظهار داشت: این دستگاه نتیجه ۱۸ سال تجربه ساخت انواع تجهیزات و دستگاه‌ها در حوزه‌های دفاعی، نظامی و انتظامی است که با تلاش تولیدکنندگان داخلی به مرحله تجاری سازی رسیده است.
سازنده ردیاب پیشرفته مواد جامع و مایع تصریح کرد: تکنولوژی دستگاه پیشرفته ردیاب جامدات و مایعات بنام ایران ثبت بین‌المللی شده و قادر است هر نوع مایع یا جامد را در عمق ۲۰ کیلومتری زمین و یا زیر آب شناسایی کند.
گلشنی افزود: دستگاه پیشرفته ردیاب ایرانی در شناسایی میادین نفتی و معدنی کاربرد فراوانی دارد و همزمان به دلیل دارا بودن تکنولوژی بالا امکان ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان را نیز می‌تواند فراهم کند.
این مخترع گفت: نمونه‌هایی از این دستگاه با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان غربی ساخته شده و در همین زمینه بکار گیری شده است.
وی افزود: این دستگاه با بهره گیری از اثرهای الکترواستاتیکی مواد با ایجاد دو قطبی‌های لحظه‌ای در آشکارسازی اهداف می‌تواند به شناسایی و کشف در عرصه‌های مختلف کمک کند.
گلشنی اظهار داشت: دستگاه پیشرفته ردیاب ایرانی توانایی کشف از پشت کلیه موانع طبیعی، غیر طبیعی، و نیز هر نوع استتار و حائل ایجاد شده در دور هدف را دارد و قابلیت تنظیم بر روی هر نوع ماده‌ای که قرار است مورد کشف قرار گیرد را دارد.
وی گفت: تعداد رنج‌های حساسیت دستگاه نیز بسته به درخواست بهره‌بردار قابل افزایش است.
این مخترع افزود: عدم تأثیرپذیری از تداخل امواج و نویزهای حاصل از دکل‌های فشار قوی، ایستگاه‌های مخابراتی و انواع مسدودکننده‌های الکترونیکی از ویژگی‌های این دستگاه است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

دیدگاه


4 + = سیزده