تیم والیبال شهرداری ارومیه بلند قدترین تیم حاضر در لیگ برترکشور است

تیم والیبال شهرداری ارومیه بلند قدترین تیم حاضر  در لیگ برترکشور است

گروه خبر: تیم والیبال شهرداری ارومیه بلند قدترین تیم حاضر در لیگ برترباشگاه های مردان کشور است.
به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از فدراسیون والیبال کشور، بیست و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران جام ولایت از روز یکشنبه پنجم آبان ماه با حضور ۱۲ تیم آغاز شده است که در این رقابت ها ۱۸۰ بازیکن حضور دارند.
هر چند هر تیم لیگ برتری می تواند ۱۸ بازیکن برای حضور در این رقابت ها معرفی کند، اما بر اساس فهرست ارسالی از سوی باشگاه های لیگ برتر تنها ۱۸۰ بازیکن در این رقابت ها حضور دارند که میانگین هر تیم ۱۵ بازیکن است.
در بین ۱۸۰ بازیکن لیگ برتر والیبال ۹ بازیکن خارجی حضور دارند و ۱۷۱ بازیکن دیگر ایرانی هستند.
تیم های نوین کشاورز و آلومینیوم المهدی با ۱۷ بازیکن عنوان بیشترین بازیکن را در لیگ برتر امسال در اختیار دارند و تیم باریج اسانس کاشان نیز با ۱۳ بازیکن، کمترین بازیکن را به سازمان لیگ معرفی کرده است.
فهرست باشگاه های شرکت کننده در لیگ برتر والیبال سال ۹۲ و تعداد بازیکنان آنان به قرار زیر است:
بازرگانی جواهری گنبد (۱۴ بازیکن)، پیکان تهران (۱۵ بازیکن)، شهرداری ارومیه (۱۴ بازیکن)، کاله مازندران (۱۴ بازیکن)، نوین کشاورز (۱۷بازیکن)، میزان مشهد (۱۵ بازیکن) شهرداری تبریز (۱۶ بازیکن)، متین ورامین (۱۴ بازیکن)، سایپا البرز (۱۶ بازیکن)، آلومینیوم المهدی بندرعباس (۱۷ بازیکن)، باریج اسانس کاشان (۱۳ بازیکن) و شهرداری زاهدان (۱۵بازیکن).
پست های مختلفی برای ۱۸۰ بازیکن لیگ برتر امسال تعریف شده است که از نظر تعداد بازیکنان در هر پست، داده های زیر به دست می_آید:سرعتی (۴۱ بازیکن)، پاسور (۲۸ بازیکن) دریافت کننده (۱۳ بازیکن)، دریافت کننده قدرتی (۴۴ بازیکن)، لیبرو (۲۵ بازیکن)، قطر پاسور (۱۳ بازیکن)، پشت خط زن (۱۳ بازیکن) و سه بازیکن نیز عنوان دفاع وسط برایشان تعریف شده است.در بین ۱۲ تیم شرکت کننده در این رقابت ها، یک تیم با یک لیبرو، دو تیم با سه لیبرو و ۹ تیم دیگر با دو لیبرو گام به رقابت های لیگ برتر والیبال گذاشته اند.شاخص های زیادی برای ارزیابی بازیکنان مطرح است که یکی از مهمترین آنان قد بازیکنان است.میانگین قدی کل بازیکنان لیگ برتر والیبال امسال،۳۲/۱۹۳ سانتی متر است.از نظر میانگین قدی تیم ها، تیم شهرداری ارومیه با ۳۵/۱۹۵ سانتی متر بلندقدترین تیم این رقابت ها است و نوین کشاورز با ۲۹/۱۹۱ سانتی متر کوتاه قدترین تیم حاضر در مسابقات والیبال باشگاه های برتر ایران است.مهدی رنجبر از باشگاه زاهدان و محمد حسن صنوبر از باشگاه شهرداری تبریز با ۲۱۰ سانتی متر قد بلندقامت ترین بازیکنان بیست و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران هستند و فرهاد ظریف لیبرو تیم کاله نیز با ۱۶۸ سانتی_متر قد، کوتاهترین آنان است.
دیگر شاخص ارزیابی بازیکنان والیبال سن آنان است، تفاوت سنی جوان ترین بازیکنان لیگ برتر والیبال امسال با مسن ترین آنها ۲۴ سال است ابراهیم یلمه از تیم میزان مشهد که متولد مردادماه سال ۱۳۵۳ است و امیر حسینی از تیم پیکان تهران که متولد مردادماه ۱۳۵۴ است باتجربه ترین بازیکنان این دوره از رقابت ها هستند که به ترتیب ۳۹ سال و ۱۰ ماه و ۳۸ سال ۱۰ ماه سن دارند.
در مقابل آنان، میربابک موسوی و الیار محرم زاده از تیم شهرداری تبریز که به ترتیب متولد ۱۸ دیماه ۱۳۷۶ و ۲۵ آذرماه سال ۱۳۷۶ هستند، با ۱۵ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ سال ۱۱ ماه سن عنوان جوان ترین بازیکنان این دوره از رقابت های لیگ برتر والیبال را در اختیار دارند.
هفته سوم لیگ برتر والیبال ایران روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه جاری با برگزاری شش دیدار در شهرهای گنبد، ارومیه، تهران، تبریز، کرج و کاشان پیگیری خواهد شد. در حال حاضر تیم های باریج اسانس، شهرداری تبریز و بازرگانی جواهری با شش امتیاز رتبه های اول تا سوم جدول این رقابت ها را در اختیار دارند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = سه