تولید سالانه ۱۶۰۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر آذربایجان غربی

تولید سالانه ۱۶۰۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در این استان زندگی می کنند، گفت: ۹درصد جمعیت عشایری کشور در این استان ساکن هستند.
بهرام زینال زاده در جمع خبرنگاران افزود: ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۱۵ هزار هکتار با ۶۱ درصد تحت پوشش عشایر استان است.
وی ادامه داد: عشایر آذربایجان غربی سالانه ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ هزار تن شیر، ۳۰۰۰ تن پشم، حدود ۱۶ هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه و ۱۹ هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان، ۲۰ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: حدود ۵۲۵ نفر از جامعه زنان عشایر عضو صندوق های خرد زنان عشایر این استان هستند.
زینال زاده گفت: با توجه به نقش تعاونی عشایری در راستای بهبود امکانات قابل دسترس این قشر و در راستای حمایت از آنان، ۱۰ تعاونی عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: ٣۵ میلیون هکتار مناطق ییلاقی و قشلاقی در اختیار عشایر قرار دارد و ٣۵ درصد صنایع دستی کشور توسط آنان تولید می شود.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی یاد آور شد: عشایر آذربایجان غربی نیز ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 11