تندباد ۲۰ میلیارد تومان به آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

تندباد ۲۰ میلیارد تومان به آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

آراز آذربایجان _مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تندباد نخست در استان ۲۰ میلیارد تومان خسارت به بارآورد که ۱۵ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بود.
امیرعباس جعفری، با اشاره به تندباد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۲۴ ساعت قبل از اعلام سازمان هواشناسی مبتنی بر وقوع تندباد آمادگی صد در صدی داریم و تندباد همانند سیل نیست که بتوان از آن جلوگیری کرد بلکه می‌توان برنامه‌هایی را پیاده کرد که خسارات را به حداقل رساند.
وی خاطرنشان کرد: پس از طوفان نخست برای طوفان دوم اطلاع رسانی به خوبی انجام شده است و مردم نیز در این راستا ما را حمایت کردند و از حضور حداکثری در شهر پرهیز کردند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: طوفان دوم با دو مورد خسارت جانی همراه بوده که مورد نخست در دریاچه ارومیه و مورد دوم در جاده سلماس به ارومیه اتفاق افتاد که به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی با اشاره به خسارت نهایی تندباد نخست در آذربایجان غربی بیان کرد: این تندباد ۲۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد که ۱۵ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده و ۵ میلیارد تومان دیگر مربوط به بخش زیرساختی، المان شهری، ابنیه تاریخی و سیستم برقی بوده است.
جعفری با اشاره به مشکلات تندباد دوم و گزار مدیریت برق استان تاکید کرد: این تندباد خسارت بزرگی در ارومیه ایجاد نکرده و بیشترین مشکلات در سیستم برقی بوده که با تلاش همکاران اداره برق مرتفع شده و هیچ گونه قطعی در سطح شهر ارومیه نداریم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 6