نماينده مردم اروميه در مجلس:

تقویت بودجه دفاعی استان های مرزی کشور ضروری است

تقویت بودجه دفاعی استان های مرزی کشور ضروری است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس بر ضرورت تقویت بودجه دفاعی استان های مرزی کشور به ویژه استان آذربایجان غربی تاکید کرد.
روح الله حضرت پور طلاتپه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دولت با استناد به اصل ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه گفت: این ماده به توجه بر بنیه دفاعی کشور تاکید دارد و با توجه به اینکه آذربایجان_غربی پل ارتباطی ایران و اروپا و همچنین با سه کشور دارای مرز مشترک است دارای جایگاه استراتژیکی بوده و هر ساله چندین شهید تقدیم انقلاب اسلامی می کند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آذربایجان غربی در خط مبارزه با تروریسم قرار دارد، لذا ضرورت دارد که بودجه دفاعی مرزهای کشور به ویژه در استان آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد و نهادهای قرارگاه حضرت حمزه، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در منطقه تقویت شوند.حضرت پور اضافه کرد: همچنین دولت باید در اجرای بند ۳ ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم تسریع کند که به تامین اعتبار کارکنان مناطق جنگی اختصاص دارد و این بند را به تمامی دستگاه های اجرایی از جمله دستگاه های لشگری و کشوری تسری دهد.همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت هوای تهران باید از اقدامات شعارگونه پرهیز کرد گفت:مدیریت اجرای قانون آلودگی هوا باید از سوی معاون اول رئیس جمهور صورت گیرد.عبدالکریم حسین زاده با انتقاد از اینکه آلودگی هوا معضلی است که شهروندان تهران سال ها است با آن مواجه هستند، گفت: با وجودی که به طور مداوم و مکرر از این معضل سخن گفته می شود اما متاسفانه کمتر شاهد به کارگیری اقدامات عملی مناسب از سوی دستگاه های مسئول بوده ایم.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است گفت: در موضوع آلودگی هوا قوانین با دقت و با حساسیت از سوی مجلس بررسی و در نهایت به عنوان قانون هوای پاک به تصویب رسیده است ،این در حالیست که به دلیل عدم شکل گیری یک تیم اجرایی متحدالشکل ، به رغم گذشت یک سال و نیم از تصویب این قانون، هنوز در پیچ و تاب اجراست.
به گفته حسین زاده نمی توان در مورد آلودگی هوای تهران صحبت کرد و به نقش وزارت اقتصاد، وزارت صنعت-معدن-تجارت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، شهرداری تهران و محیط زیست را نادیده بگیریم، اکنون بخش مهمی از الودگی هوای تهران را خودروهای فرسوده . بی کیفیت و و در عین حال تردد خودروهای باری فرسوده در نیمه های شب است که اگر وزارت صنعت نسبت به ارتقا کیفیت تولیدات خودرو و رسیدگی به سیستم انبوه بر کالا اقدامی انجام ندهد و از سوی دیگر وزارت کشور نسبت به جایگزینی خودروهای فرسوده عمل نکند وضعیت آلودگی هوا به همین منوال ادامه خواهد داشت .نماینده مردم نقده و اشنویه با اشاره به نقش شهرداری تهران در کاهش آلودگی هوا از وضعیت ناوگان عمومی شهر انتقاد کرد و گفت: راه اندازی حمل و نقل پاک، ورود سیستم های برقی و هیبریدی به ناوگان عمومی شهر میتواند نقش موثری در کاهش آلایندگی هوا داشته باشد این در حالیست که متاسفانه طی یکسال و اندی گذشته هنوز یک ایستگاه مترو در تهران به بهره برداری نرسیده و حتی یک دستگاه اتوبوس فرسوده نوسازی نشده است میطلبد با همراهی دولت و شهرداری نوسازی ناوگان فرسوده تسریع شود.حسین زاده با بیان اینکه رفع آلودگی هوای تهران باید دغدغه جدی شهرداری باشد، تصریح کرد: درگیر شدن با مسائل بی اهمیت و پرداختن به ظواهر و حاشیه ها و اقدامات شعارگونه مخل حال ضرورت های روز جامعه و شهروندان تهران است و باید از آن پرهیز کرد؛ به طور قطع شهرداری باید با همکاری وزارت صنعت و نفت گام‌های جدی در جهت رفع آلودگی هوای تهران برداشته و نسبت به انجام وظایف خود تعلل و مسامحه ای نداشته باشد .به گفته وی وزارت کشور میتواند از طریق ایجاد فاینانس مراحل خرید واگن و حتی اتوبوس_های درون شهری را تسهیل کند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است تضاد منافع وزارتخانه ها، سو مدیریت را در موضوع آلودگی هوا سبب شده است ، اکنون میطلبد برابر قوانین موجود، ماموریت دستگاه_های مختلف احصا شود و از طریق معاون اول رئیس جمهور مدیریت راهبری صورت گیرد.
Arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


× یک = 8