معاون اجتماعي نيروي انتظامي آذربايجان¬غربي:

تفرجگاه بند ارومیه به جای قلیان سرا نیاز به زمین های والیبال دارد

تفرجگاه بند ارومیه به جای قلیان سرا نیاز به  زمین های والیبال دارد

گروه خبر: معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: تفرجگاه بند ارومیه به عنوان تنها تفرجگاه جوانان به جای ایجاد قلیان سرا نیاز به ایجاد زمین های والیبال دارد تا جوانان اوقات فراغت سالمی را در آن سپری کنند.
سرهنگ رحیم جهانبخش درهمایش جوانان و مسئولان با موضوع هویت و آسیب های اجتماعی اظهار کرد: مسئولان امر باید توجه داشته باشند که نبود امکانات رفاهی سالم موجب کشش جوانان و نوجوانان به سوی برخی رفتارهای ناهنجار و تفریحات ناسالم می شود که عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: شناخت هویت فردی از همان ابتدا و از درون خانواده ها و بر اساس تربیت خانواده ها شکل می گیرد و والدین در این راستا نقش مهم و مدیریتی بر عهده دارند.
وی اظهار کرد: توجه به نیازهای عاطفی، علایق شخصی، سابقه فرهنگی و اجتماعی و تبدیل نیازهای شهوانی به نیاز الهی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا به صورت ریشه ای بتوانیم آسیب های اجتماعی را در سطح جامعه درمان کنیم.
وی گفت: آسیب اجتماعی از جنس ضرر است و تا زمانی که بر کسی وارد نشده، تهدید محسوب می شود و نیروی انتظامی تلاش کرده تا ۷۰ درصد مسئولیت خود را در این زمینه ایجابی و ۳۰ مابقی را به سلبی تبدیل کند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: طرح جمع آوری و پایش سرمایه های اجتماعی پس از ۳۰ سال تعطیلی همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است.
هوشنگ عطاپور افزود: این طرح در جهت ارتقای سطح اجتماعی و نیازهای اساسی جامعه و به ویژه جوانان توسط مرکز پژوهش در استان اجرا می شود.وی اظهار کرد: در این طرح مواردی همچون عرق و تعصب ملی، علل مهاجرت ها میزان راستگویی افراد، نحوه برخورد آحاد مردم با هم دیگر و رفتار با همسایه ها و بسیاری از موارد ارزشی مورد بررسی و سنجش قرار گرفته و رتبه بندی می شود.
عطاپور بیان کرد: امروزه توجه به معضلات اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، فساد و فحشاء و آسیب پذیری نقاط بحرانی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آنها تاکید فراوان دارند و از مسئولان می خواهند که در خصوص این موارد عملکرد قاطع تری داشته باشند.
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات کارشناسان ۳۰ نوع آسیب اجتماعی در کشور وجود دارد که منجر به ایجاد بحران هویت و به خطر افتادن مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این همایش افزود: جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های مهم مسئولان است که در صورت کنترل نشدن موجب ایجاد ناامنی ملی در سطح جامعه می شود.
وی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار به دست آمده هر ساعت ۱۹ طلاق، روزانه ۲۴۸ طلاق و هر سال ۸۳ هزار طلاق در سطح کشور اتفاق می افتد که این میزان در پایتخت به یک طلاق از هر سه ازدواج و در استان آذربایجان غربی یک طلاق از هر پنج ازدواج انجامیده است.
حجت الاسلام کریمی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود ۹۵ درصد والدین از معضل و کمین اعتیاد برای فرزندان و جوانان خود نگران هستند.
وی ادامه داد: ۵۵ درصد طلاق ها، ۶۵ درصد همسر آزاری ها، ۳۰ درصد کودک آزاری ها و ۲۵ درصد قتل ها مربوط به معضل اعتیاد گزارش شده است.
کریمی گفت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ جرم و آسیب اجتماعی در سطح کشور شناسایی شده است که ریشه در اعتیاد، کاهش باورهای اعتقادی و بحران هویت دارد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا، همایش جوانان و مسئولان با موضوع هویت و آسیب های اجتماعی با حضور جوانان فرهیخته، مدیران تشکل های مردم نهاد جوانان و مسئولان در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
هم اکنون ۵۴ تشکل مردم نهاد مرتبط با امور جوانان تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان در سطح استان فعالیت می کنند.
برنامه های هفته جوان از ۲۷ اردیبهشت تا دوم خرداد همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز اجرا می شود. جمعیت آذربایجان غربی سه میلیون و ۲۷۶ هزار است که یک سوم آن را جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می دهند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


5 × پنج =