تعرفه ساخت‌وساز منطقه‌ای مسکن در ارومیه ۲ برابر شد

تعرفه ساخت‌وساز منطقه‌ای مسکن در ارومیه ۲ برابر شد

آراز آذربایجان-عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: قیمت تعرفه ساخت‌وساز در شهر ارومیه با افزایش دو برابری قیمت‌ها مواجه شده که مشکلات زیادی را نیز برای شهرداری این شهر و مردم ایجاد می‌کند.
مرتضی پیری ، با اشاره به تخفیف ۳۵درصدی پروانه ساخت اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته در مورد تنظیم دفترچه قیمت‌های منطقه‌ای با افزایش دو برابری قیمت‌ها مواجه شدیم که مردم با مشکلات زیادی روبرو شدند و شهرداری تیز برای رفع این مشکل قیمت‌ها را در دفترچه ضریب پی کاهش داد تا حقوق شهروندان حفظ شود.
پیری گفت: متأسفانه تمایل مردم برای اخذ پروانه کسب بسیار کم شده است و برای این‌که شهرداری ارومیه بتواند از بودجه متوازن برخوردار شود و پرداخت‌ها به طور عادی به روند خود ادامه یابد ناگزیر شد تا تقاضا و درآمدها را در طول دوازده ماهه ثابت نگه دارد که از هیئت وزیران بخش نامه‌ای نیز صادر شد تا ۴۵ درصد درآمدکسب شده برای متقاضیان تخفیف داده شود.
وی افزود: شهروندان حق دارند بدانند عوارضی که از آن‌ها گرفته می‌شود در چه اموری برنامه‌ریزی شده و چه کارهایی انجام می‌شود و بنا بر این امر پرداخت شهروندان برای عوارض نیز راحت می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: مردم باید به این باور برسند که اگر عوارض خود را به موقع پرداخت کنند شهرداری می‌تواند تمامی پروژ هایی در دست اجرا را با سرعت بیشتری ادامه دهد و از این پرداخت‌ها برای زیبا سازی شهر نیز استفاده می‌شود.
پیری تأکید کرد: میزان ساخت‌وساز مسکن ۴۰ درصد در اواخر ۹۶ و اوایل ۹۷ کاهش یافته است که این امر ناشی از به عمل آمدن حوزه‌های جدید سودآور و دلالی است، سرمایه به سمتی می‌رود که سود بیشتری دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 13