مدير کل کتابخانه هاي عمومي آذربايجان غربي:

تعداد نشر کتاب در جامعه نشان از وضعیت نامناسب کتابخوانی است

تعداد نشر کتاب در جامعه نشان از وضعیت نامناسب  کتابخوانی است

گروه خبر: مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: تعداد نشر موجود کتاب نشانگر وضعیت نامناسب کتابخوانی در جامعه است که باید کاری اساسی در این راستا صورت گیرد.
علی فیروز در گفت و گو با خبرنگارآراز آذربایجان با بیان اینکه ایجاد عادت به مطالعه در جامعه نیازمند همکاری تمامی دستگاههای اجرایی است، اظهار کرد: عادت به مطالعه در وحله نخست نیازمند فرهنگ سازی به صورت زیر بنایی است که باید در این راستا عزم جدی صورت گیرد.وی در پاسخ به این سوال که سرانه مطالعه و وضعیت کتابخوانی در استان را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: اداره کل فرهنگ و اشاداستان متولی اصلی کتاب است و آمار سرانه کتابخوانی را باید از آنان جویا شد اما وضعیت موجود در تعداد نشر بیانگر این واقعیت مهم است که آمار کتابخوانی درجامعه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
وی ادامه داد: در کل کشور تنها ۲الی ۳درصد جمعیت افراد جامعه عضو کتابخانه هستند و این آمار در استان نیز به تناسبت میزان جمعیت قابل رضایت نیست.
فیروز در ادامه سخنان خود به اجرای طرح کتاب من در کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و تصریح داشت: طرح کتاب من که از سال ۸۸ کار خود را در استان شروع کرده است بر اساس این طرح کتابهایی که در کتابخانه های استان موجود نیست توسط متقاضی اعلام نیاز داده شده و کتابخانه نسبت به تهیه آن اقدام می کند که رسیدن آن به دست متقاضی دارای پروسه حداقل یک هفته ای و حداکثر یک ماه می باشد. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اعلام اینکه از آعاز اجرای این طرح تاکنون در استان ۲۲۰هزار جلد کتاب درخواست شده است، بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۰هزار جلد آن دریافت به اعضا تحویل داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: برخی کتابها به دلیل کمیاب بودن و یا عدم وجود در بازار دارای پروسه های تهیه طولانی مدت می باشند که در صورت موجود بودن تهیه می شوند و آمار موجود در میزان تهیه کتاب در طرح کتاب من در استان به دلیل درخواست برخی منابع کمیاب یا در دست اقدام هستند و یا با عدم موجود بودن روبه رو شده اند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 4 =