نماينده مردم اروميه در مجلس:

تصمیمات مسئولان باید به اقتضای بحران اقتصادی موجود هوشمندانه باشد

تصمیمات مسئولان باید به اقتضای بحران اقتصادی موجود هوشمندانه باشد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه تصمیمات مسئولان باید به اقتضای بحران اقتصادی موجود هوشمندانه باشد گفت : کشور در شرایط بسیار حساسی است و ما رسما وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌ایم؛ بنابراین، در این اوضاع نیاز است تا از همه ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح الله حضرت پورافزود: هم اکنون همه دشمنان ایران و انقلاب برای تحریم و فشار اقتصادی بر ایران تمرکز کرده‌اند و از آنجایی که مسأله اساسی و اصلی درآمد ایران نیز از راه فروش نفت است، اولین جایی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته، فروش نفت ماست. در این مدت، تدابیر وزیر نفت و همکاران وی جای تقدیر دارد؛ چه اکنون در این پروسه زمانی که تحریم‌های همه‌جانبه، بار دیگر اعمال‌ شده و چه پیشتر که ما بعد از برجام به سرعت توانستیم بازار‌های قدیمی خود را احیا کنیم. ما اکنون در فروش نفت مشکل ‌داریم و همه هم این را می‌دانند و کسی هم به دنبال کتمان این موضوعات نیست، اما در این شرایط باید همه به کمک وزارت خانه بیایند. من از دولت هم می‌خواهم که تنها درآمد خود را بر روی فروش نفت نگذارند و برنامه ریزی کرده و از ظرفیت‌های دیگر استفاده کنند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشخص نیست چه مسأله‌ای پشت این قضیه است و برخی افراد با چه نیتی در حال تخریب یکی از مهم‌ترین مهره‌های اقتصادی کشور هستند؟! در حال حاضر نفت مهم‌ترین درآمد ما به‌ شمار می‌آید؛ اما یک عده در این شرایط که به سختی می‌توانیم همین درآمد را هم ایجاد کنیم، به جای کمک به وزارت نفت در حال تخریب آن هستند.این نماینده مجلس گفت: وزارت نفت در آغاز دولت یازدهم، در انبوهی از فساد غوطه‌ور بود. بابک زنجانی‌ها از دل همین وزارت خانه و به بهانه فروش نفت سر برآورده بودند، ولی با کوتاه کردن دست این افراد و واسطه‌های آن‌ها، اوضاع قدری سروسامان گرفت، اما گویا در این دوره برخی باز بوی پول به مشامشان خورده و می‌خواهند از این فرصت تحریم برای جیب خود بهره ببرند.وی گفت: روشن است که وجود زنگنه در وزارت نفت مانع سودجویی است، به همین دلیل با طرح مسائل واهی، سعی در تخریب وی دارند، اما نمایندگان مجلس هم این موضوعات را می‌دانند؛ هرچند چند نماینده با این افراد همراه شده، بیشتر نماینده‌ها مخالف این رویه هستند.
از زمان تشدید تحریم‌ها علیه ایران و به ویژه از وقتی ترامپ نفت ایران را تحریم کرد، شدید‌ترین حملات از درون کشور به سمت وزارت نفت آغاز و فشار‌های بسیاری در خصوص سیستم مدیریتی این وزارت‌خانه در محافل مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی مطرح شد.تقریبا روزی نیست که حاشیه جدید برای وزارت نفت از سوی نمایندگان و یا برخی افراد دیگر در خارج از مجلس درست نشده باشد؛ یک روز موضوع کارت‌خوان در دفتر وزیر مطرح می‌شود، روز دیگر علیه وزیر امضا جمع می‌کنند و روز بعد صحبت از استیضاح مطرح است و دامنه این وضعیت تا آنجا پیش رفته که بابک زنجانی، متهم بزرگ نفتی از داخل زندان، وزیر را تهدید و اعلام می‌کند، به زودی جای خود را به وی خواهد داد.برخی نمایندگان مجلس بر این باورند مخالفان زنگنه می‌خواهند از فضای تحریم‌ها سوءاستفاده کنند و درواقع همان اتفاقاتی را که در زمان احمدی نژاد رخ داد، تکرار نمایند. به اعتقاد این افراد، هدف مخالفان، درست کردن بابک زنجانی‌های جدید و پر کردن جیب خودشان است، اما وزیر این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 1