تصادف جاده ای از عوامل عمده مرگ و میر در آذربایجان غربی است

تصادف جاده ای از عوامل عمده مرگ و میر در آذربایجان غربی است

گروه خبر: جانشین فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: تصادف جاده ای یکی از سه عامل عمده مرگ و میر در آذربایجان غربی و کشور به شمار می رود.
به گزارش آرازآذربایجان ، سرهنگ کمال حسین زاده در جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شده اند افزود: امسال پلیس بر اساس داده های حاصل از کروکی تصادف های جاده ای، ۱۷ نقطه پر حادثه جدید نیز در استان شناسایی کرده که نیازمند اصلاح است.
وی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد تصادفات نیز مربوط به همین نواقصات و مشکلات هندسی راه های استان است اضافه کرد: متاسفانه ۷۰ درصد وسایط نقلیه در حال تردد در سطح استان ایمنی لازم را ندارند و باعث بروز تصادفات می شوند.وی نبود روشنایی کافی و میدان دید، کمبود تابلو علایم، کمبود چراغ چشمک زن در گردنه ها را نیز از دیگر دلایل بروز تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی عنوان کرد.
حسین زاده در ادامه از جان باختن ۴۴۲ نفر در جاده های آذربایجان غربی طی سالجاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۴۸۵ نفر در جاده های استان فوت کرده بودند اما تعداد قربانیان در سال جاری حدود هشت درصد و معادل ۴۳ نفر کاهش یافته است.
جانشین فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز، واژگونی و سبقت غیرمجاز از مهمترین دلایل تصادف در استان است افزود: سالانه ۵۰۰ نفر در جاده های آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند که حدود سه درصد کل جان باختگان جاده های کشور است.
تصادف جاده ای یکی از سه عامل عمده مرگ و میر در آذربایجان غربی و کشور به شمار می رود.
ایمنی راههای آذربایجان غربی در دستور کار باشد
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به درپیش بودن سفرهای نوروزی طی روزهای آینده باید ایمنی راه های استان در دستور کار باشد. تقی کهوریان دراین جلسه با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی طی روزهای آینده، افزود: تصمیم گیری برای انجام اقدامات در خصوص ایمنی راه ها باید سریع انجام شود و دستگاه های اجرایی منتظر تصویب کمیسیون نباشند.
وی ادامه داد: به منظور ایمن سازی جاده ها و کاهش تصادف های جاده ای کمیته فنی کمیسیون ایمنی راه ها با ترکیب اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و دفتر فنی و ترافیک استانداری تشکیل شده است.
کهوریان بر پوشش شبکه تلفن همراه در جاده ها تاکید کرد و افزود: با پوشش تلفنی جاده ها اطلاع رسانی در زمان وقوع حادثه به راحتی امکان پذیر می شود و حضور نیروهای امدادی به راحتی و با سرعت انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه با اعلام اینکه برای آغاز سفرهای نوروزی آمادگی ۸۰ درصدی در این استان وجود دارد، گفت: با تزریق اعتبارات لازم طی روزهای آینده این آمادگی به ۱۰۰ درصد می رسد.
عبدالحسین علی اکبری با اشاره به احداث راهدارخانه تکاب، افزود: این راهدارخانه در مسیر اغول بیگ واقع شده و تکمیل و راه اندازی آن نیازمند تامین اعتبار است.
وی محور ارومیه-مهاباد را دارای بیشترین فراوانی نقاط حادثه خیز در بین محورهای استان دانست اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده ها ۱۸۵ میله ترافیکی در نقاط پرحادثه محور ارومیه- مهاباد مورد بهره برداری قرار گرفت.
علی اکبری از اجرای طرح های راهداری و راهسازی در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: اصلاح نقاط پرحادثه و تعمیر و بازسازی ابنیه فنی با استفاده از امکانات و نیروهای این اداره عملیاتی شده و تاثیر بسزایی در افزایش شاخص های ایمنی جادهای داشته است.
*پایان مشکل آنتن‌دهی تلفن‌های همراه آذربایجان غربی مدیرکل مخابرات آذربایجان غربی گفت: در مسیرهای برون‌شهری آذربایجان غربی مشکل قطع و یا بی‌کیفیتی ارتباطات همراه وجود دارد اما سال آینده این موضوع پایان خواهد یافت. بهمن اسماعیل‌زاده نیز، با اشاره به مشکلات آنتن دهی تلفن‌های همراه اظهار داشت: در راه‌های برون‌شهری با کاهش ارتباطات مواجه هستیم که امیدواریم باکارهای انجام‌شده و برگزاری جلسات در ۶ ماه اول سال آینده این مشکل حل شود.
وی با اشاره به اولویت‌بندی برنامه‌ها در ارتباط با حل این مشکل افزود: در افزایش کیفیت آنتن دهی روستاها، آنهایی که جمعیت بالای یک هزار نفر داشتند در اولویت کار قرار داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی بین مردم مشکل آنتن دهی در بعضی از جاده‌ها با تنظیمات موجود درگوشی قابل‌حل است و بسیاری از گوشی‌های هوشمند قابلیت تنظیم اتوماتیک بین آنتن‌ها رادارند.
اسماعیل زاده تصریح کرد: ۹۸ درصد جاده‌ها تحت پوشش شبکه ۲G هستند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده برای سال جدید جاده‌ای با این مشکل روبه‌رو نباشد و برای رفع این مشکل ۱۲۰ سایت طراحی‌شده است که اجرا خواهند شد.وی با اشاره به مشکل آنتن دهی گفت: در بین اپراتورها اختلاف‌نظر در یک پارچه کردن سیگنال‌ها مخابراتی وجود دارد و هنوز نتوانسته‌ایم به اتحاد و هم‌بستگی در این مورد برسیم.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 9 =