تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌غربی

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم روند افزایشی در ۱۲ شهرستان استان طی ۲۴ ساعت گفت: در این مدت، بیشترین میزان افزایش مربوط به ارومیه با ۱۴ نفر و میاندوآب با ۹ نفر بوده‌است.
دکتر جواد آقازاده افزود: از ۴۸ مورد ابتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی، آزمایش کرونای ۱۴ نفر در ارومیه، ۹ نفر در میاندوآّب، پنج نفر در خوی، سه نفر در هریک از شهرستان‌های بوکان، تکاب، ماکو و سردشت، ۲ نفر در هر یک از شهرهای سلماس، پیرانشهر و چالدران و یک نفر در شهرستان‌های نقده و پلدشت مثبت بوده‌است.
وی اضافه کرد: در این مدت، مورد مثبتی در شهرستان‌های مهاباد، شاهین‌دژ، اشنویه، شوط و چایپاره گزارش نشده‌است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با افزایش این تعداد موارد ابتلا، تعداد مبتلایان به کرونا در ارومیه به ۲۱۹ نفر، خوی ۹۵ نفر، بوکان ۸۳ نفر، میاندوآب ۷۱، مهاباد ۴۱ نفر و شاهین‌دژ ۳۸ نفر رسید.
آقازاده بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۳ نفر در نقده، ۲۳ نفر در تکاب، ۲۱ نفر در سردشت، ۱۷ نفر در هر یک از شهرستان‌های سلماس و پیرانشهر، ۱۴ نفر در ماکو و ۱۳ نفر در اشنویه به کرونا مبتلا شده‌اند.
طی ۱۵ روز گذشته در چایپاره و سه روز گذشته در شاهین‌دژ، مبتلایان به کرونا صفر بوده‌است.
وی اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک‌رقمی بوده به طوری‌که ۶ نفر در شوط، ۶ نفر در پلدشت، پنج نفر در چالدران و چهار نفر در چایپاره به کرونا مبتلا شده‌اند.
طبق آمار، طی ۱۵ روز گذشته در شهرستان چایپاره و سه روز گذشته در شاهین‌دژ مورد مثبتی از کرونا ثبت نشده‌است.
۶۹۶ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۵۵ نفر فوت کرده‌اند.
سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان کشوری ۱.۷ درصد و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 2