شهردار ارومیه:

تحقق درآمد پایدار شهرداری ها نیازمند اصلاح قوانین است

تحقق درآمد پایدار شهرداری ها نیازمند اصلاح قوانین است

آرازآذربایجان- شهردار ارومیه گفت: حوزه قوانین شهرداری ها با نقص های اساسی روبرو بوده و تحقق سهم عمده درآمد پایدار شهرداری ها نیازمند اصلاح قوانین در مجلس است.
محمد حضرت پور روز چهارشنبه در پنجمین نشست مشترک شورای هماهنگی معاونان مالی اقتصادی و کارگروه درآمد شهرداری کلانشهرهای کشور در ارومیه افزود: امروزه مدیریت شهری از بعد مالی با چالش های مهم روبرو است و برای برون رفت از بحران های مالی باید در زمینه درآمدهای پایدار ضمانت های اجرایی از رهگذر قانون تدوین شود.
وی اضافه کرد: شناخت از شرایط کشور اولین اولویت معاونت های مالی شهرداری های کشور بوده و برنامه ریزی در راستای مدیریت شهری نیازمند شناخت نسبت به مسایل درون و برون سازمانی است.
وی با اشاره به اینکه مردم در جامعه ما در مدیریت شهری مشارکت داده نشده اند، اضافه کرد: این در حالی است که میزان مشارکت مردمی در کشورهای اروپایی حدود ۶۰ درصد و در کشور ترکیه نزدیک به ۳۷ درصد است.
وی با بیان اینکه عمر معمول هر شهردار حدود ۲٫۵ سال است، ادامه داد: برگزاری منظم نشست مشترک شورای هماهنگی معاونان اقتصادی و کارگروه درآمد شهری شهرداری ها از اهمیت زیادی در مدیریت شهرداری برخوردار است.
معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه جایگاه شهرداری ها در قوانین کشور ضعیف است، بیان کرد: شوراهای شهری به عنوان پارلمان محلی اجازه وضع قوانین ندارند و این مسئله اصلی ترین مشکل پیش روی مدیریت شهری است.
سمیع اله حسینی مکارم افزود: تصویب قوانین و ضوابط توسط شوراهای شهر متناسب با شرایط اجتماعی، اقتصادی و ظرفیت های مالی هر شهر از راهکارهای دستیابی به درآمدهای پایدار در شهرداری ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: شهرداری ها نیازمند تاثیرگذاری در وضع قوانین برای دستیابی به استقلال مدیریتی و درآمد پایدار است.
پنجمین نشست مشترک شورای هماهنگی معاونان مالی اقتصادی و کارگروه درآمد شهرداری کلانشهرهای کشور امروز /۲۰ تیر/ شروع شده است و تا فردا به میزبانی ارومیه با حضور معاونان مالی و اقتصادی و مدیران درآمد از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرج، قم، اهواز، کرمان، کرمانشاه، رشت، همدان، اراک و زاهدان ادامه می یابد.
آخرین وضعیت لایحه نظام درآمدهای پایدار شهرداری های کشور، بررسی موارد مرتبط با شهرداری ها در لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، نحوه بازگرداندن سهم شهرداری ها از محل عوارض سوخت، بررسی رای دیوان عدالت اداری در خصوص لغو عوارض تغییر کاربری و تدوین دستورالعمل اجرایی استنکاف مودیان از پرداخت مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


دو + = 11