رئيس جهاد کشاورزي آذربايجان غربي:

تبدیل بیش از ۱۰۰ هزار تن سیب بر اثر وزش بادهای پاییزی

گروه خبر: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: وزش‌های بادهای پاییزی در فصل برداشت سیب، افزون بر ۱۰۰ هزار تن سیب درجه یک استان را به زیردرختی تبدیل کرد.
سید علی مختاری در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر این رویداد، قیمت سیب زیر درختی در استان به شدت کاهش یافته از و ۲۲۰۰ ریال در هر کیلو در دو هفته قبل به ۱۵۰۰ ریال در روزهای اخیر رسیده است.
وی اضافه کرد : به دلیل بالا بودن هزینه های جمع آوری و حمل و نقل، بسیاری از باغداران از جمع آوری سیب‌های زیر درختی امتناع می‌کنند که این مسئله نیز موجب طغیان موش و جوندگان در مزارع و باغات خواهد شد.مختاری میزان سیب تولیدی استان در سال جاری را حدود ۹۵۰ هزار تن اعلام کرد و یاد آور شد : ۳۰ درصد از محصول تولیدی به عنوان سیب زیردرختی به مصرف واحد های تبدیلی رسیده و بقیه به صورت تازه خوری به مصرف می‌رسد.
وی اظهار کرد: ۵۰ درصد سیب تولیدی استان در سردخانه‌ها ذخیره سازی می‌شود که پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار تن از سیب استان به سردخانه‌ها تحویل شود.
آذربایجان غربی با داشتن ۴۰ هزار هکتار باغ سیب رتبه اول کشور در تولید این محصول را دارد که در دو نوع زرد و قرمز کاشته شده‌اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


2 + = پنج