بیش از ۸.۴ میلیون تردد نوروزی در جاده های آذربایجان غربی ثبت شد

بیش از ۸.۴ میلیون تردد نوروزی در جاده های آذربایجان غربی ثبت شد

آرازآذربایجان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری بیش از هشت میلیون و ۴۲۵ هزار تردد نوروزی در جاده های استان ثبت شده است.
ارسلان شکری با بیان اینکه این میزان تردد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد بود ۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: در نوروز امسال هشت میلیون و ۴۲۵ هزار و ۴۴۸ وسیله نقلیه در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان تردد داشته اند.
وی ادامه داد: میزان تردد ورودی و خروجی استان تا ۱۵ فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۶۲۹ هزار تردد ثبت شده است که در مقایسه با پارسال که ۷۷۷ هزار و ۴۶۸ تردد بود بیش از ۱۰۹ درصد رشد داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ساعات اوج تردد در جاده‌های استان از در نوروز امسال ۲۱ تا ۲۲ شب اعلام کرد و گفت: این آمار در نوروز سال گذشته بیش ساعات ۱۹ تا ۲۰ ثبت شده است.
شکری با اعلام اینکه طبق آمارها در مدت زمان ذکر شده پر تردد ترین محورهای استان میاندوآب – ملکان و بالعکس، بوکان – سقز و بالعکس و سلماس – تسوج و بالعکس بوده اذعان داشت در این مدت کمترین ترددها هم متعلق به سه راهی ائواوغلی- مرز جلفا و بالعکس، پلدشت – جلفا و بالعکس و سردشت – بانه و بالعکس بوده است.
وی با بیان اینکه نوروز امسال از تعداد ترددهای ثبت شده بیش از ۷۶۰ هزار تردد خودروهای سنگین و هفت میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۸۸ تردد مربوط به خودروهای سواری وانت بوده است، گفت: تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری تردد بیش از ۷۶ هزار دستگاه اتوبوس ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۸۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = دوازده