نماينده مردم خوي در مجلس:

بروکراسی بانک ها مردم را برای دریافت تسهیلات دچار سرگردانی کرده است

بروکراسی بانک ها مردم را برای دریافت تسهیلات  دچار سرگردانی کرده است

گروه خبر:دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بروکراسی بانک¬ها مردم را برای دریافت تسهیلات دچار سرگردانی کرده است گفت: باید در بحث صادرات، برخی تمهیدات و تشویقاتی در نظر گرفته شود تا رونق اتفاق افتد و در کنار آن از سوءاستفاده کنندگانی که بازار را به سمتی می‌کشند که به طور واقعی در بحث ترخیص کالا، صادرات کالا و ثبت سفارشات دچار مشکل شود، جلوگیری کنیم.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدتقی کبیری، نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در مجلس ، پیرامون از رونق افتادن بخشی از کسب‌وکارها با توجه به شرایط سال جاری، گفت: این مورد، هم در برنامه‌ی ششم و هم در برنامه‌ی بودجه دولت لحاظ شده است، اما باید در بودجه‌ی ۹۸ بعد از کمیسیون تلفیق در صحن ببینیم که چه کاری باید انجام دهیم.
دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: واحدهای تولیدی دچار مشکل شده‌ و یا تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند. حمایت از این‌ها در قالب تسهیلات و وام‌هایی بود که گرفته‌اند و دچار مشکل شده‌اند.
وی، خاطرنشان کرد: امسال نیز در متمم لایحه‌ی بودجه که دولت ورود پیدا نکرد و مجلس وارد عمل شد، چند ماده‌ای را پیشنهاد دادیم که اشکالاتی از طرف شورای نگهبان بر پیشنهادات مجلس گرفته شد. مجددا قرار است پیشنهادات اصلاح شده و مطرح شوند، اما در شرایطی که به انتهای سال نزدیک می‌شویم، امیدواریم بتوانیم واحدهایی که دچار مشکل شده‌اند و قبلا تسهیلاتی گرفته‌اند و به دلایل مسائل صادراتی و ارزی نتوانستند روی پا بایستند را روی پایشان نگه داریم.
نماینده‌ی مردم خوی و چایپاره در مجلس، اظهار کرد: باید در بحث صادرات، برخی تمهیدات و تشویقاتی در نظر گرفته شود تا رونق اتفاق افتد و در کنار آن از سوءاستفاده کنندگانی که بازار را به سمتی می‌کشند که به طور واقعی در بحث ترخیص کالا، صادرات کالا و ثبت سفارشات دچار مشکل شود، جلوگیری کنیم.
وی، گفت: در بخش اشتغال خانگی و روستایی که در برنامه و لایحه آمده است کمک‌هایی شده است اما متاسفانه در مسیر اجرایی شدن مشکلاتی داریم که از جمله‌ی این مشکلات بحث بانکی را داریم که متاسفانه بروکراسی اداری سخت شده است و عملا روستاییان در بحث تضامین که جز باغ یا زمین نیست، دچار مشکل می‌شوند. بانک‌ها هم در این مورد همکاری ضعیفی دارند.دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: جلساتی در کمیسیون اقتصادی با مدیران بانک‌ها چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی برگزار کردیم.
در همین راستا جلسات ویژه‌ای با مدیران بانک‌های عامل همچون پست بانک، صندوق کارآفرین و بانک کشاورزی برگزار کردیم تا بتوانیم ۱٫۵ میلیارد دلاری که تصویب شده است را عملیاتی کنیم، چراکه بانک‌ها یک سری مشکلات داشتند و همچنین مشکلاتی در حوزه‌هایی مانند کمیته امداد و محیط زیست وجود داشت و به این‌ها کمک می‌کنیم و اشتغال و فضای کسب وکار را فراهم خواهیم کرد تا برنامه‌ی ششم حداقل تا حدودی عملیاتی شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = یک