رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان:

برنامه ملی ثبت سرطان جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا می شود

برنامه ملی ثبت سرطان جمعیتی در آذربایجان غربی  اجرا می شود

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از ورد استان به برنامه ملی ثبت سرطان جمعیتی خبر داد. جواد آقازاده با بیان اینکه تاثیر احتمال خشکی دریاچه و شیوع بیماری ها و بویژه بیماری های تنفسی و سرطان ها بر ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه دردستور کار قرار دارد افزود: در این راستا در حوزه تحقیقات و فناوری اقدامات قابل توجهی امسال انجام شده و دردست اجرا قرار دارد.
وی اجرای برنامه ملی ثبت سرطان جمعیتی، تکمیل مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه بعنوان یکی از مراکز مطالعه اپیدمیولوژیک آینده نگر جمعیت بالغ ایران برای یافتن عوامل خطر و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و ایجاد زمینه برای توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی را از مهمترین این برنامه ها ذکر کرد.
آقازاده از بهره برداری مجتمع درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی نیمه دوم سال آینده خبردداد و عنوان کرد: پروژه عظیم درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه همراه با دی کلنیک و داروخانه روباتیک احداث شده که در آینده شاهد بهره برداری از این طرح ها خواهیم بود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اعلام اینکه مجتمع درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی در زمینی به مساحت ۳۴۲۰ مترمربع و زیر بنای ۲۲ هزار مترمربع در حال ساخت است عنوان کرد: این پروژه از سال ۹۱ با مشارکت شهرداری ارومیه و سرمایه گذار ایرانی- خارجی در حال ساخت بوده که در سال جاری به مبلغ ۶۶ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خریداری و در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
آقازاده داشتن کلینیک‌های اقماری استاندارد جزو برنامه‌های دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر پراکنده و نامناسب بودن محل کلینیک‌های اقماری و برخی مشکلات در ارائه خدمات موجب نارضایتی مردم شده، بنابراین تجمیع کلینیک‌های ویژه در این پروژه از بسیاری مشکلات موجود خواهد کاست و رضایت‌مندی دریافت‌کنندگان خدمات را در پی خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به اقدامات این دانشگاه در راستای تحول سلامت در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای موفقیت آمیز تحول سلامت در حوزه درمان، بسته های خدمتی تحول درحوزه بهداشت نیز آغاز شد که در نوع خود بی نظیر بود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، وی احداث ۱۸۰ خانه بهداشت، آغاز احداث ۱۳۰ مرکز ارائه خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در کل استان، اجرای برنامه ایراپن برای پیشگیری ازمرگ ومیر ناشی از بیماریهای غیر واگیر، ارائه خدمات نوین سلامت، راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب) و تحت پوشش قراردادن ساکنین حاشیه شهرها را از دیگر اقدامات برشمرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 3 =