برخی مسئولان اقوام خود را نماینده سهام عدالت در هیأت مدیره‌ها معرفی می‌کنند

برخی مسئولان اقوام خود را نماینده سهام عدالت  در هیأت مدیره‌ها معرفی می‌کنند

گروه خبر: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه مسئولان دولتی اقوام و آشنایان خود را به‌‌عنوان هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت معرفی می‌کنند، گفت: سهام عدالت متعلق به طبقه پایین جامعه است پس خودشان باید هیأت مدیره معرفی کنند.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو باتسنیم،درباره اتفاقات اخیر در مدیریت سهام عدالت گفت: سهام عدالت از ابتدا با هدف مشخص بین مردم عادی توضیح شد تا مردم عادی نیز خود را سهام‌دار کشور بدانند و در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران خود تلاش کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون تعداد زیادی از کارگران موفق به دریافت برگه سهام عدالت نشده‌اند گفت: سازمان خصوصی سازی باید یک دهک را به مشمولان دریافت سهام اضافه کند تا تمام کارگران بتوانند از سهام عدالت بهره‌مند شوند.
قاضی‌پور تأکید کرد: دولت به‌طور کلی می‌خواهد از وزرا و مسئولان دولتی به‌عنوان اعضای مجمع شرکت‌های سهام عدالت استفاده کند و این کار با هدف اصلی توزیع سهام عدالت متفاوت است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله‌ای که اخیراً‌ به وجود آمده, که آقایان وزرا برای شرکت‌های مشمول سهام عدالت افرادی را برای هیأت مدیره معرفی می‌کند. آقای کاظمی معاون وزیر نفت در چند جای مختلف تعدادی را به‌عنوان هیـأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت معرفی کرده است .
وی اظهار کرد: به‌تازگی شاهد این بودیم که وزیر صنعت هم نمی‌‌خواهد از این قافله عقب بماند، و تا کنون چندین نفر را به‌عنوان هیأت مدیره شرکت‌ها معرفی کرده‌اند، این کار خلاف اصل ۴۴ است. سهام عدالت برای مردم و بخش خصوصی است. هیأت مدیره باید از سوی سهام داران انتخاب شود. مالکیت اوراق سهام عدالت به نام مردم است و مردم هم باید خودشان درباره سهام عدالت تعیین تکلیف کنند.
نماینده مردم ارومیه بر پرهیز مسئولان دولتی از معرفی آشنایان خود به‌عنوان هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت تأکید کرد و گفت: سهام عدالت متعلق به طبقه پایین جامعه است پس خودشان باید نسبت به سهم‌شان هیأت مدیره معرفی کنند.
وی افزود: از مسئولان انتظار داریم در امر سهام عدالت کارگران یک دهک سهم کارگران را تصویب کنند تا تمام کارگران از این سهام برخوردار شوند، این در حالی است که هم اکنون معاونین وزرا، مدیران کل، مدیران عامل و اقشار مختلف به‌جای کارگران سهام کارخانجات را به‌عنوان سهام عدالت دارند اما خود کارگران محروم‌اند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 48