نماينده مردم پيرانشهر در مجلس :

بخشودگی جرایم بیمه ای می تواند گره گشا باشد

بخشودگی جرایم بیمه ای می تواند گره گشا باشد

گروه خبر: رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای با بیان اینکه بخشودگی جرایم بیمه¬ای می تواند گره گشا باشد گفت: تجربه نشان داده که سیاست های تشویقی همواره بهتر جواب داده و سیاست های دستور و توبیخ و تنبیه در اجرا مشکل آفرین بوده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، خضری با اشاره به تجربیات مثبتی که از سیاست های تشویقی مشاهده شده است، گفت: اداره ا مور مالیاتی نیز چنین سیاستی را در پیش گرفت و حتی سیستم خوداظهاری را مطرح کرد تا کارفرمایان و اصناف خودشان با میل و رغبت مالیات بپردازند و نتیجه آن شده که درآمد اداره مالیاتی بالا رفته و بارها شاهد بوده ایم که هنوز زمان فرا نرسیده، اداره مالیات اعلام کرده که به چشم انداز دریافت مالیات رسیده است.
وی گفت: وقتی بدهی از یک مبلغی بیشتر می شود و کارفرما احساس می کند که توان پرداخت آن را ندارد، نسبت به بیمه کارگران و کارکنانش بی تفاوت می شود. بنابر این وقتی بخشودگی جرایم مطرح شد، کارفرمایان احساس می کنند که زمان اطاعت از قانون فرا رسیده است.
نماینده پیرانشهر حق بیمه را با اقساط تسهیلات مقایسه کرد و گفت: همان طور که به تسهیلات جریمه دیرکرد تعلق می گرفت، حق بیمه ها نیز همین گونه بود. بدتر اینکه به جریمه های بیمه ای نیز جریمه تعلق می گرفت آنگاه کارفرما متوجه می شد که بابت ۵ میلیون تومان حق بیمه باید ۱۵ میلیون تومان بپردازد به همین دلیل انگیزه پرداخت حق بیمه را از دست می داد.
وی تاخیر در پرداخت حق بیمه و جرایمی که به آن تعلق گرفته بود را باعث زمینگیر شدن اشتغال دانست و گفت: هنگامی که کارفرمایی احساس کند میزان بدهی هایش سنگین شده خود به خود انگیزه تولید و کارآفرینی را از دست می دهد که این رویکرد مانند سمی است که خطر آفرین باشد.
خضری با اشاره به مشکلاتی که برای کارگران بنگاه های اقتصادی پیش می آید، گفت: امروزه کارگاه های بسیاری را سراغ داریم که کارگران را بیمه نمی کنند و به شرط آنکه کارگر تقاضای بیمه نکند، نیرویش را استخدام می کند، بنابراین باید شرایط را به نوعی مدیریت کنیم که کارفرما دست به تخلف نزند.
وی با اشاره به شرایط حساس کشور گفت: در شرایطی که دشمنان ما سعی می کنند از طریق اقتصادی به کشورمان لطمه بزنند، باید مراقب باشیم که وضعیت بنگاه های اقتصادی با چالش روبه رو نشود و بخشودگی جرایم حق بیمه می_تواند گره گشا باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


4 × = دوازده